Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det finns ingen olja i motorn Bild
Undra vart den tagit vägen.

Planen har varit att testa en service på Mechanum då dom spammat mig med reklam. Nu känns det dock småbråttom att få lite olja i maskineriet illa kvickt. Någon som kan rekommendera en prisvärd motorolja som förhoppningsvis fixar biffen?
Knackade in regnumret på Castrol's fina sökmotor http://www.castrol.com/castrol/sectionb ... Id=7074499 och fick följande tillbaka.
Kod: Markera allt
Bäst 	EDGE (FST) 0W-40 A3/B4
Bättre  Magnatec 5W-40 C3
Bra 	 GTX A3/B4 10W-40
Så det blir till att inhandla http://www.oljemagasinet.se/index.php?r ... uct_id=276 om ingen kan rekommendera något mer passande. Kanske kan detta vara klokt att göra i samråd med verkstan dock iom att bilen ju som sagt skall in på service.

Hur som helst, tack för hjälpen ;)
OM det är slut på olja bör du inte ens starta bilen förens det är ny i den!!!!!! köp 1L elelr något så de får något i sig..
Dessvärre så kan skadan redan vara sked.. :(
@devva. Bra info där. Tackar.
Förhoppningsvis så är det inte helt kört för mig och gamla bettan då. Skulle väl gissa att mina lager inte mår speciellt bra i dagsläget heller.
På något sätt så känns detta som med tandläkaren. Man får liksom inte upp ögonen förräns man fått sig en näsbränna.

Det visade sig att Mekonomen krängde 4L Castrol Magnatec 5W-40 C3 för 399:- så den slog jag till på.

Bild

3 liter och 30 minuter senare så gick oljan till hälften på stickan.
Då vred jag om tändningen.

[youtube]QAVwu_kxBm8[/youtube]

Tyvärr ingen hörbar skillnad efter lite tomgångskörning

[youtube]4HSZjlkSLjw[/youtube]

Möjligen så väser den lite?

[youtube]WIQyUpPGiDg[/youtube]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner