Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kurokuro
Hej. Har en s40 -04.

Är det nån som vet var bränsletrycksgivaren sitter??

Eventuellt någon bild som visar?

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tror inte det finns någon bränsletrycksgivare?

/Martin
Användarvisningsbild
av Variosboy
Gissar att det är bränsletrycksregulatorn TS menar, och i så fall så hittar han den på fuelrailen. Alltså "röret" som förser alla spridarna med bränsle..
av kurokuro
Symbolen "fel på bilens avgasrening" lyser och när man kollar med dator via ODB:en så står det "bränsletrycksgivare" ...så jag antar att den har det.

MartinS skrev:Jag tror inte det finns någon bränsletrycksgivare?

/Martin
av kurokuro
Variosboy skrev:Gissar att det är bränsletrycksregulatorn TS menar, och i så fall så hittar han den på fuelrailen. Alltså "röret" som förser alla spridarna med bränsle..

Och var är det isf? framme vid motorn eller?
av benka1
VILKEN TYP AV MOTOR TURBO ELLER SUG?
BRÄNSLETRYCK REGULATOR KALLAS DET PÅ TURBON IALLAFALL FAST FELKOD LÄSARE KANSKE EJ KAN SKILJA PÅ BENÄMNING?
DEN SITTER SOM SAGT PÅ FUELRAILEN O FINNS 2 ANSLUTNINGAR ,EN FÖR RETUREN TILL TANKEN DEN ANDRA ÄR VAUUCUM TILL INSUGET BREDVID GASSPJÄLLET-ETT SMALT PLAST RÖR MED GUMMI SLANG I YTTERLÄGENA!
tESTA O SKRUVA BORT SLANGKLAMMRET PÅ INSUGSIDAN VID GASSPJÄLLET DET SKA EJ DROPPA BENSIN HELST TORRT DÅ ÄR REGULATORN HEL ANNARS......
/BENKA1
Användarvisningsbild
av Variosboy
Okey! Då heter din bil S40N och är ett snäpp nyare än de som behandlas i denna kategorin, kanske kan någon moderator flytta tråden till rätt avdelning!?
B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]

Tvättat av den för i morgon så ska[…]

244 - Bälte bak

Hej Volvo 244DL, 1976, Nysåld i Schweiz Min[…]