Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Guligan skrev:Saffran var snygg helt klart. Jag tycker det saknas en gammal hederlig guldmetallic samt snygga mörkgröna metalliclacker. Tänker då inte enbart på V40.

Kommer ni ihåg champagne metallic på 850? Den kom som ny färg till -96:orna tror jag.
Scarab grön metallic fanns på tidiga S80/V70N, denna läckra mörkgröna nyans borde kunna återinföras.
Dom kommer säkert i liknande form om 5-10år. Jag tycker mig observerat att färgcyklerna ligger på runt 20år.

Vit och röd solid var poppis runt 90-92. Kom igen runt 10
Silver var poppis 85-90. Kom igen runt 04-05.

Guld var ju lite poppis i början på 80-talet men jag tror aldrig det sålt speciellt bra efter det.

/Martin
Olivgrön som fanns på 850 och 960 tycker jag verkligen saknas! Särskilt s80 skulle passa fint i den färgen, men även V40!
Jag tycker det finns lagom med färger att välja på och är grymt nöjd med min vita. Alla svarta detaljer framhävs på ett snyggt sätt.

När det gäller fälgar till vinterdäcken så använder jag dom standardfälgar 17" som följde med bilen. Har aldrig använt några speciella vinterfälgar och har heller inte haft något problem med att få bort smuts, har använt rikligt med avfettning eller fälgrengöring och fälgarna har aldrig tagit stryk av det.

Bild
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 1242_o.jpg

Inte den bästa bilden, men min färg är ju lite udda (Raw Copper). Jag är riktigt nöjd med den, och även här förhöjer den detaljerna ganska mycket. Det är roligt med udda färger, så jag hade ju då inte tackat nej till lite fler. Gröna, Orange, Lila osv. Lite pärleffekter och sånt. Men för guds skull aldrig Rosa :-O) hahaha :-DD

Jag tycker även att dessa fälgar 17'' Mannan är dom snyggaste i utbudet då jag tycker att vissa fälgar är aningen överdesignade.

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]