Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DTJ
benka1 skrev:Hitta en lite bättre beskrivning på det hela hos v70forumet-så nu fattar jag galoppen :wink:
En länk vill man ju ha
av benka1
vilken länk till vad?
Det jag såg va en skiss på vevhusventilation volvo 850,v70 -97 o uppåt tror jag?!
Sök på vev hus vent!
Felet va ialla fall att den sög tjuvluft från vauucum anslutningen i insugröret cyl 1
/benka1
av benka1
Plus att jag förstod hur det hela fungerade.
Så här är det^-vevhusgaserna som bildas ventileras från oljefällan till insugsröret till turbon o där sitter en backventil och den lilla slangen ser till att den får undertryck från insuget på 1:ans cylinder o då öppnar backventilen så gaserna förbränns en gång till osv.3 grova slangar finns i oljefällan en går till toppen ,en från blocket den 3 tiil turbo röret.
Nåt sånt är det skulle jag tro
/benka1
av benka1
Bild
En mycket bra bild av slang paketet till vevhusventilationen,fast den stämmer ej riktigt med mitt system tyvärr?Fast bilden vart suddig?
/benka1
Senast redigerad av 1 benka1, redigerad totalt 0 gånger.
av benka1
Jag hade önskat att det såg ut så här på min v40 t4-98
är det någon på forumet som har plockat ner insuget på en liknande bil och isåfall såg det ut så här ,eller är det som på den andra bilden?
Ps:har ej hunnit börjat gräva lös insuget
Bild

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]