Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
Ryckningar när du kliver av/på gasen. Är den manuell så upplevs det som "svårt att växla ryckfritt" också.

Sen finns det ett stag med samma funktion nere framför motorn också, det har säkert också tröttnat. :)
av Ozzi
Perc skrev:Ryckningar när du kliver av/på gasen. Är den manuell så upplevs det som "svårt att växla ryckfritt" också.

Sen finns det ett stag med samma funktion nere framför motorn också, det har säkert också tröttnat. :)
Tack, det är exakt det jag upplever, är det krånligt att byta det nedre?
Tobzter skrev:Jätte simpelt kryp under skruva loss de gamla sen ditt med det nya. 4st muttrar
Precis.

Den övre bussningen är lite halvlurig eftersom man måste lyfta på tändstiftskåpan och då sitter ju tryckröret ivägen men det räcker med att lossa de två skruvarna som håller tryckröret mot insuget och dra det lite åt sidan så löser det sig. Sen är det bara att byta bussningen
Vojje skrev:Tryckrör? På en sugis.
Jag ser inte att det inte är en turbo :mrgreen:

Men du har rätt... Jag var lite för inne på min egen bil som råkar ha turbo.

Har man inte turbo är det ju hur enkelt som helst.
och om man har diesel. Bara bort med staget som sitter från fjäderbenet till det andra fjäderbenet. Bort med motorkåpan och skruva bort lite skruv. Tog väl max 15 minuter. Under tar 5 min att byta.
Jag har ju diesel och automat men jag märkte att ratten vibrerade mer med ökat motorvarv.
Byta dragkrok

Antagligen är det lite för stort utkapat[…]

Tja, min kupefläkt och blinkers funkar inte. […]

Måste alltid nolla felkoderne annars vet int[…]