Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gsson
Hej!

V70 2011, m keyless.
Jag hade satt lillpojken i baksätet. Gick fram och satte mig i framsätet. Tog fram mobil+laddare (tog ca 15 s). Startade skriva sms. Helt plötsligt låser bilen dörrarna.

Undrar vad som hände. Några sekunder senare börjar bilen larma. Trycker på startknappen, i displayen står då: ingen nyckel (eller liknande). Har då haft nyckeln i jackfickan (som alltid).

Avaktiverar larmet. Allting är frid och fröjd förutom att jag undrar vad helvete som hänt.

Har nån varit med om nått liknande?

Förstår inget alls????!
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Bilen låser sig själv om du efter att ha låst upp den inte öppnar någon av ytterdörrarna. Att sedan larmet går beror bara på rörelsesensorn inne i bilen. Den automatiska låsningen kan du avaktivera i menyn liksom innerdelen av larmet (nedsatt skydd i menyn)
av gsson
Racetwin2 skrev:Bilen låser sig själv om du efter att ha låst upp den inte öppnar någon av ytterdörrarna. Att sedan larmet går beror bara på rörelsesensorn inne i bilen. Den automatiska låsningen kan du avaktivera i menyn liksom innerdelen av larmet (nedsatt skydd i menyn)
Jo jag vet. Saken är ju den att jag öppnat två dörrar och sen låste sig bilen. Så jag skulle bara åka iväg.

Så det verkar som att bilen kände av nyckeln på utsidan, men inte på insidan... :/

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]