Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Hur har ni löst problemet med att ladda en mobil man har i hållare i fönstret eller i ventilationsgallret? Det är ju mycket längre till 12 volts uttaget nu, sitter ju i mittkonsollen mellan framstolarna...i förra bilen satt det precis vid stereon...
Användarvisningsbild
av Bosse78
yuphin skrev:Hur har ni löst problemet med att ladda en mobil man har i hållare i fönstret eller i ventilationsgallret? Det är ju mycket längre till 12 volts uttaget nu, sitter ju i mittkonsollen mellan framstolarna...i förra bilen satt det precis vid stereon...
Är kabeln så kort att den inte räcker dit ? Finns ju förlängningar till cigguttaget att köpa http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... tag-43230/
av llesrof
yuphin skrev:tänkte mest på att det inte ser snyggt ut...
He he he... som jag ser det handlar det om gradskillnader i helvetet. Det fula är ju inte att man får ha en lite längre kabel, det fula är ju att ha en massa hållare å skit för telefoner och navigatorer över huvud taget :mrgreen: Jag laddar telefonen hemma och i bilen lägger jag den i mittfacket.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har satt in ett extra 12-voltsuttag fram under i-brädan. Jag har lött på kablar och dragit fram allt dolt. Då slipper man en kontakt i 12-voltsuttaget i mittkonsolen hela tiden
av ptrj
Racetwin2 skrev:Jag har satt in ett extra 12-voltsuttag fram under i-brädan. Jag har lött på kablar och dragit fram allt dolt. Då slipper man en kontakt i 12-voltsuttaget i mittkonsolen hela tiden
Ska finnas en guide här på forumet om någon som gjort just en sådan installation. Kanske är din till och med?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja - det kan vara jag :)

Fick bra tips från Blådåren här på forumet. Längst ned på tråden som är länkad så hittar du hur jag gjorde. jag har ett löst uttag som jag gömt undan under i-brädan. Givetvis kan du borra hål i plasten och sätta dit det mer permanent men jag ville inte göra åverkan på bilen så därav denna lösning.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ontera+GPS
av blådåren
Känner mej hedrad ! :oops:

men om man inte behöver ha mobilen framme vid luft-gallret så kan man ju smyga ner hållaren i mitt-facket/armstödet !.
Om man använder bluetooth-handsfree`n blir kanske mottagningen inte 100% eftersom telefonen sitter mer skymd (för gsm-nätet) men bor man i ett område med bra täckning så funkar det bra ändå.
av veeseventy
Jeg har iPaden montert foran sensus-skjermen så jeg hadde også en utfordring med å skjule kabler til strømforsyning og aux-lydkabel.
Under kanten på midtkonsollen er det en flat kant på 3-4mm, her kan man klistre en tynn stripe dobbelsidig monteringstape og trykke kablene fast.
Nesten usynlig iforhold til løse kabler :D
Løser det kosmetiske problemet, men forutsetter naturligvis at en har lange nok kabler...
av mattish
Farsan fick tipset att ladda telefonen via usbuttaget istället. Då ligger ju dessutom telefonen i armstödet ;)
Men där vill inte jag ha den helst..
Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]