Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V-parts.

Jag kan styrka att de MAX har gått 1400 mil (senaste besiktningen), 7 månader osv. Vore ju konstigt om jag inte får nytt...

Sen är ju frågan, finns det chans att kräva att de står för byte och hjulinställningar eller ska jag behöva punga ut för det också?
bensinskalle skrev:V-parts.

Jag kan styrka att de MAX har gått 1400 mil (senaste besiktningen), 7 månader osv. Vore ju konstigt om jag inte får nytt...

Sen är ju frågan, finns det chans att kräva att de står för byte och hjulinställningar eller ska jag behöva punga ut för det också?
Den som frågar, får oftast ett svar. Ja eller nej.
Frågar man inte...

Jag vet faktiskt inte. Men delarna bör du få utan större problem. Du kan ringa på måndag din konsument sekreterare och fråga.
Lycka till!
Användarvisningsbild
av Vojje
7 myror är fler än 6 elefanter.
Men det finns kanske garanti?
Följdskador brukar inte (läs aldrig) ingå i ett garantiåtagande.
Har för mig att det är noname, finns inget namn på hemsidan i alla fall.

Aja, får se vad de svarar på mejlat. Får försöka lirka ur dem så mycket som möjligt. Otroligt vilka skitgrejer det är. Hoppas det går att få pengarna tillbaka så jag kan köpa något vettigare istället, ganska otroligt men ska försöka....
Har haft samma felsymtom på en S70-98. Köpte länkarm där länkarmsbussningarna separerade fullständigt redan efter två år och ca 1500 mil. Innan jag upptäckte grundorsaken med länkarmsbussningarna, gick felsökningen via bromssystemet med många helt onödiga dyra komponentbyten. Jag reklamerade och blev helt dissad! Köpte sedan ny länkarm på Biltema då det redan satt en sådan(hyfsat gammal) felfri sådan på bilen. Fast blir det aktuellt med något fler länkarmsinköp blir det nog Lemförder.
Dom har svarat nu i alla fall och verkar villiga att lösa problemet...

Men jag måste ut i garaget ändå och byta den jävla länkarmen, för jag ska åka 30 mil imorgon och har ingen lust att göra det med en bussning som kan ge sig när som helst. Har den gamla kvar sen bytet i våras och den verkar skaplig... Var den vänstra som gjorde att jag bytte båda från början...
Bytte länkarmen nu efter mycket svordomar osv. Det är inte helt lätt när allt ligger i spänn...

Men i alla fall. Den gamla halvrisiga armen var betydligt bättre än den "nya"... Bilen går finfint på vägen om man jämför med innan, allt beror definitivt på den defekta länkarmen med pissbussningen. Frågan är nästan om den inte är mjuk på andra sidan också för bilen känns väldigt stabil och fin på högerhjulet nu men lös på vänstern. drar en aning åt höger vid inbromsning nu (är bakre bussningen mjuk blir det ju toe in när man bromsar och bilen knuffas åt motstående sida). Kan ju bero på att hjulen inte står 100 rätt nu men den känns som sagt slapp på den sidan jämfört med den andra....

I alla fall; gummit verkar vara på tok för mjukt i de nya länkarmarna. Det har inte spruckit, utan det ser mer ut som det smält runt hylsan i mitten. Det har blivit hål båda på bak och framsidan samt uppe och nere såg jag nu när jag fick ner skiten. Går fan att vicka på hylsan med ett par fingrar, medan de gamla länkarmarnas hylsor sitter stenhårt.

Aldrig mer länkarmar från vparts. Får se hur dom löser det i övrigt, om man handlar där igen öht.

Bild

Räcker bra att slå till med näven […]

Om man vil reparera en bil idag, da måste ma[…]

Motorvärmare

Fått höra att det laddas under tiden h&[…]

Motor? 2.4T, har lagt till det i trådstar[…]