Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jigga13
Jaha nu kommer näste fel när man lagat ett..

Har ett väldigt dovt vibrerande ljud i bilen. Man känner de redan vid 50 och vid 110 ja då tror man att de ska flyga delar när som helst.
De känns inte i ratten har lite vibrationer vid inbromsning men tror inte de är felet tror de är nå dyrare fel tyvärr :(

Är de nån som har nå tips på vad som kan vara fel?

Mvh Jörgen
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Nu är ju inte jag mekaniker, men jag har haft liknande problem i andra bilar jag haft och då har det varit Kardanen eller bakaxeln.....
av llesrof
Jag hade vibrationer och skakningar i min XC70 för ett tag sedan och mekanikern som provkörde trodde att det kunde vara obalans i kardanen. Enligt han är den balanserad med metallbleck och dessa kan trilla av. Han nämnde ingen kostnad för ombalansering men det är förmodligen billigare än en ny kardanaxel. I mitt fall var det dock bara frågan om obalans på nymonterade, orunda, däck.
Användarvisningsbild
av Tone
Har samma problem konstaterat glapp i främre cv knuten. Byter kardan på Onsdag, kostar 12000 sek! :-O)
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Precis som Forsell baklänges sa; det kan också var pga nya puckar som har stått över sommarn istället för att ligga på sidan....Har vi månne nya vinter-svålar på traktorn?
Motorvärmare

En fråga: Laddas 12V-startbatteriet samtidi[…]

Basalt är dit problem, att höjtryckspump[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Är inte denna bil av modellår 2009? En […]

Okej, har mätt och gjort en del saker. M&au[…]