Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jocke111
Hej alla glada!

Har köpt en begagnat Iridium vinge av en polare. Hade tänkt montera den i helgen men har inte den blekaste aning om var jag ska borra hålen i bagageluckan. Det finns två markeringar på insidan av bagageluckan, kan det vara där man ska borra? Vingen är köpt på Realcar, frågade dom om man möjligtvis kunde få köpa en monteringsanvisning av dom men det kunde man tyvärr inte göra och kompisen har inte kvar sin.

Är det någon fin själ som kan hjälpa mig med detta? Vore jätte snällt om nån hade monteringsanvisningen som jag kunde få kika lite på :-)

MVH,
Jocke.
av Tobzter
om ja inte minns fel så ska den monteras i orginalhålen som du har sett på insidan av luckan..där borrade ja när ja monterade min "orginal" vinge 4st hål ser ut som en ring med kryss i
Användarvisningsbild
av wissel
Tror ändå att det är klokt att inhandla en monteringssats
hos närmaste Volvo ÅF då där finns med Självhäftande små
bitar som du bör ha mellan vingen och luckan plus att det
är 2 små borrmallar med....underlättade vart fall för mig....
av S.t.r.a.n.D
Frågan är ju bara om iridiumvingens infästningar är 100% exakta som originalvingen?? Annars skiter det sig med mallen. Vet en som köpte en kopia på originalvingen och då följde det med en mall i form av ett A4 papper man skulle klippa och klistra med. Vi tyckte det var enklare att använda sig mina mallar jag fick med originalvingen för dom kan man ju inte lägga på fel ställe. Men det vart inte 100% rätt, fick fila lite så det skulle passa.

Hej! Dags att utforska nya delar av forumet och in[…]

Motorvärmare

En fråga: Laddas 12V-startbatteriet samtidi[…]

Basalt är dit problem, att höjtryckspump[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Är inte denna bil av modellår 2009? En […]