Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Kan man se vilken ljudanläggning denna bilen har, t.ex. high performance? Vad skiljer high-performance från ordinarie ljudanläggning?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Förr såg man det när man satte på stereon. Nu har jag Sensus och där tror jag inte att man ser det. Dock osäker. Det enda som man kan se från utsidan är om du har Premium Sound för då har du en logotype på mittkonsolen.

Skillnaden är stor mellan High performance och Performance. Bättre effekt, bättre högtalarelement etc och MYCKET bättre ljud. Några här på forumet har sagt att både High performance och Premium Sound blivit sämre med åren och det kanske är rätt men skillnaden är enorm mot Performance. Lyssnar man aktivt så är High performance eller premium sound ett måste :) Lyssnar man bara på radio och inte så mycket musik och inte bryr sig så mycket om ljudkvalitet eller ljudbild så duger Performance.
av yuphin
Det låg något som såg ut som en förstärkarlåda under mattan i baggageutrymmet...kan det vara tecken på high performance?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja, det kan det vara. Är det en låda längst in på ca 40x80 cm så är det Subwoofern och då har du minst High Performance. Om du kollar min garagetlänk nedan och går in på min förra bil, 2,5FT så ser du en bild på Subwoofern under bagaget. Då har du minst High Performance som sagt.
av yuphin
TobbeF skrev:Det står ju även vilken modell du har när du startar stereon.
Jepp High performance står det...och en extra låda låg i baggageutrymmet...
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Då har du High Performance plus subwoofern. Det är ett riktigt bra system/kombination. Så bra att många valde den framför Premium sound. Nu har man höjt priset kraftigt på subwoofern.

Subwoofern kan du reglera i audio-menyn om du trycker upprepade gånger på audioknappen på mittkonsolen.
av yuphin
Racetwin2 skrev:Då har du High Performance plus subwoofern. Det är ett riktigt bra system/kombination. Så bra att många valde den framför Premium sound. Nu har man höjt priset kraftigt på subwoofern.

Subwoofern kan du reglera i audio-menyn om du trycker upprepade gånger på audioknappen på mittkonsolen.

Aha så subwoofern är inte med i ljudbilden automatiskt? Måste man starta den på något sätt, en strömknapp etc?
Är det den som har med equalizer bak och fram att göra (som jag såg i menyn)?
Användarvisningsbild
av MartinS
Subwofern har en egen reglering, under samma meny som Balans och fader.

/Martin
av yuphin
MartinS skrev:Subwofern har en egen reglering, under samma meny som Balans och fader.

/Martin
nej då fungerar den inte tyvärr..jag såg ingen reglering för någon subwoofer...kan det vara nåt annat som låg under mattan i baggagerummet? har inte kollat noggrant på allt än då jag fick bilen i förrgår...

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]