Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrud
Hej jag har en volvo s60 2,4 -01 nu är det så att jag måste fylla på motorolja varannan vecka (3 liter varje gång) då stickan alltid vid koll inte har en enda liten jävla droppe kvar. Inga fläckar under bilen och öppnar man huven så är motorn inte dränkt med olja så förmodligen åker det ut där bak.

Ingen som har en susningen vad det skulle kunna vara?
Jag är ingen mekaniker och ingen hobbymek heller men detta oroar mig och vet inte vart man ska börja leta.

De andra felen som jag har har jag redan kommit underfund med vad det är och det ska åtgärdas nästa vecka och det är pettitesser i jämförelse med oljeförbrukningen. Älskar ju denna bilen men på grund utav det här så är jag inne i försäljningstankar vilket jag egentligen inte vill då jag har planer för den.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Ryker bilen onormalt mycket?
Om du låter motorn stå på tomgång och tittar under, du ser inga droppar då heller?
Användarvisningsbild
av volvobrud
Jackson75 skrev:Ryker bilen onormalt mycket?
Om du låter motorn stå på tomgång och tittar under, du ser inga droppar då heller?
Nej inte mer än vanligt förutom att jag ser ju att han ryker mer än vad han bör när han är varm.
Och nej inga droppar alls.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Skruva ur tändstiften o se om något av dem ser oljigt ut.
Kompressionsprov är också något som kan avslöja om någon av cylindrarna har problem.
Användarvisningsbild
av volvobrud
Jackson75 skrev:Skruva ur tändstiften o se om något av dem ser oljigt ut.
Kompressionsprov är också något som kan avslöja om någon av cylindrarna har problem.

Fått det tipset så ska höra med verkstan som jag ändå ska lämna in bilen på nästa vecka.

Måste alltid nolla felkoderne annars vet int[…]

Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]