Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har kört lite europaväg runt 110 med ett antal 70, 50 och 40 sträckor och några rondeller med vår nya D4 automatare XC60. Enligt färddatorn blir det 0,75, då kör jag med ägg under pedalen och några större gaspådrag är det inte fråga om möjligtvis vid omkörning, men inte så pass att automataren växlar ner.

Hoppas på en förbrukning för landsvägskörning runt 0,6 när motorn har stabiliserat sig. Försäljaren sa att den drar ganska mycket mer i början.

Tror inte det spelar nån stor roll om man väljer automatare eller manuell, bilen är så pass tung och har så högt luftmotstånd att de är faktorer som spelar in mer... Skulle aldrig få för mig att köpa en bil i denna prisklass och utförande med manuell låda.

/S
emptyeileme skrev:Tack så väldigt mycket för alla era kommentarer! Guld värda! :) Jag fick i slutändan inget val, utan det blir en automat!
Då får jag passa på att gratulera till en riktigt bekväm bil som jag hoppas du blir riktigt riktigt nöjd med :)
Under några hundratal mil visar nu färddatorn i min XC70 D5 AWD automat 2012 0,74 l/mil. Då innehåller den körningen allt - motorväg, landsväg, samhälle, skogsväg, släpvagnsdragning, husvagnsdragning i uppförsbacke på gräs (vet inte vad den lilla biten egentligen konsumerade - färddatorn bottnade på 10 liter/mil) och så vidare.

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]

Vaccumslangar till 940

Har du koll på vad det är för dime[…]

Både den vita och bruna går väl n[…]

D4 VEA dricker olja

Kommer köra https://oljedroppen.se/produkt/mo[…]