Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crippa
Hejsan

I helgen så bytte jag inre och yttre styrled på vänster sida på bilen.
Igår så var jag och gjorde en hjulinställning för att få det skjysst

Nu har jag dock börjat höra något konstigt skrapande ljud, som inte har varit där innan jag bytte lederna.

Det händer bara när jag svänger åt vänster.

Har varit inne och läst lite trådar som föreslår att det ev är lagret som är dåligt,
Dock har jag inte varit och lyft upp bilen och snurrat på däcket och kännt på fjädringen.

Min undran, kan lagret "bara sådär" bli dåligt över en kväll när jag har satt på nya leder?

Jag skickar med en video så kanske ni hör vad det kan vara för något, ber om ursäkt för kvaliten på videon, men man kan höra lite grann av skrapljudet.

Kan det ev bara vara att bromsskölden har blivit lite böjd mot bromsskivan ( Man hoppas ju alltid på enkla fel :o) )

[youtube]2vJdypCEpRk[/youtube]

Om jag har lyckats göra fel på ovanstående så kommer länken i sin helhet:

Tack för att ni tar er tid!

Mvh

Christoffer
av crippa
Hej

Idag efter jobbet så passade jag på att prova lyckan med att rucka lite på bromsskölden

Och jag tyckte mig faktiskt höra att en liten sten ramlade ner, och efter det så har ljudet försvunnit.

Så nu verkar problemet vara löst , får man hoppas :)
Användarvisningsbild
av perragnarj
Tror något liknande kan ha hänt mig när jag bytte krängningshämmarstag och råkade trycka till bromskölden när jag tog i som mest.
Liknande symptom att det lät vid sväng i låg fart, bände till den lite med hjulet på så gott jag kom åt så blev det bättre.

Tjena! Märkte häromdagen att kontrollpa[…]

Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]