- tis 23 okt 2012, 19:56
Hejsan
I helgen så bytte jag inre och yttre styrled på vänster sida på bilen.
Igår så var jag och gjorde en hjulinställning för att få det skjysst
Nu har jag dock börjat höra något konstigt skrapande ljud, som inte har varit där innan jag bytte lederna.
Det händer bara när jag svänger åt vänster.
Har varit inne och läst lite trådar som föreslår att det ev är lagret som är dåligt,
Dock har jag inte varit och lyft upp bilen och snurrat på däcket och kännt på fjädringen.
Min undran, kan lagret "bara sådär" bli dåligt över en kväll när jag har satt på nya leder?
Jag skickar med en video så kanske ni hör vad det kan vara för något, ber om ursäkt för kvaliten på videon, men man kan höra lite grann av skrapljudet.
Kan det ev bara vara att bromsskölden har blivit lite böjd mot bromsskivan ( Man hoppas ju alltid på enkla fel :o) )
[youtube]2vJdypCEpRk[/youtube]
Om jag har lyckats göra fel på ovanstående så kommer länken i sin helhet:
Tack för att ni tar er tid!
Mvh
Christoffer
I helgen så bytte jag inre och yttre styrled på vänster sida på bilen.
Igår så var jag och gjorde en hjulinställning för att få det skjysst
Nu har jag dock börjat höra något konstigt skrapande ljud, som inte har varit där innan jag bytte lederna.
Det händer bara när jag svänger åt vänster.
Har varit inne och läst lite trådar som föreslår att det ev är lagret som är dåligt,
Dock har jag inte varit och lyft upp bilen och snurrat på däcket och kännt på fjädringen.
Min undran, kan lagret "bara sådär" bli dåligt över en kväll när jag har satt på nya leder?
Jag skickar med en video så kanske ni hör vad det kan vara för något, ber om ursäkt för kvaliten på videon, men man kan höra lite grann av skrapljudet.
Kan det ev bara vara att bromsskölden har blivit lite böjd mot bromsskivan ( Man hoppas ju alltid på enkla fel :o) )
[youtube]2vJdypCEpRk[/youtube]
Om jag har lyckats göra fel på ovanstående så kommer länken i sin helhet:
Tack för att ni tar er tid!
Mvh
Christoffer
- By Willie