Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomasRJ
Har just hämtat ut nya bilen.

Har bara hunnit med några få mil ännu men känns helt OK så här långt.
Märkligt hur "första känslan" som jag minns från allra första provkörningen fortfarande stämmer väl, dvs. härlig vägkänsla, helt OK drag med en viss rapphet i motorn men jag retar mig på den för höga mittkonsolen som jag slår armbågen i vid snabba växlingar. Något man säkert kommer att komma överens med på sikt förhoppningsvis.

Mycket dock att lära för en "gammal gubbe" och nästa investering får väl bli någon form av "smartfåne" så man kan kommunicera med bilen då jag ändå lagt till VOC.

Någon som hunnit med att kolla ung. bränsleförbrukning på denna modell?

Kör lugnt där ute i höstmörkret!
av zizou75
Grattis till bilen, tror och hoppas du kommer bli kanon nöjd. Jag har precis beställt min med lev. v50 :D
Användarvisningsbild
av laser2
Grattis till nya bilen!

Jag hämtade min V60 DE D4 för några veckor sen och färddatorn visar just nu 0.6l/mil och det är med en knappt mil till jobbet blandat med lite längre körningar på 3-8 mil då och då. Både stadskörning och landsvägskörning.
Bilen är kanon, riktigt kul att ratta (trots att den inte har R-design utan std-chassi med 17"-hjul) och med bra drag i motorn, svårt att låta bli att trampa till lite på gasen, det drar iväg riktigt bra! :D
Kan hålla med om den höga mittkonsollen men jag börjar vänja mig, till viss del kan man kompensera genom att lyfta upp stolen lite.
Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]