Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mamaia
Funderar på att byta upp mig till en 2.4D 2010, har en D5-06.
Nu till min undran, i D5an är tillsatsvärmaren original. Men när jag läser specar på vissa 2.4D -10 verkar det inte vara original.

Här på forumet torde det vara en lätt fråga att besvara för de som har kunskap. :)
En fundering till, om tillsatsvärmare finns och tidur inte finns installerat, vad kostar det att ladda in mjukvaran för detta?

Tack på förhand:-)

//Pia
Mukvaran till timern kostade 5000 kr när jag beställde min bil och rymdes inte i tjänstebils-budgeten om man nu inte var benägen att byta till sig timern mot att förlora 52 hk i motorn, ett val jag inte ville göra.

I.o.f.s inget problem då jag aldrig använt timern på 4 år i förra bilarna.

Det som är grymt skit-surt är att nu när jag inte hade råd med timern så plockade volvo även bort möjligheten att direktstarta värmaren överhuvudtaget som bestraffning. Så nu sitter värmaren där som en onödig barlast.
VolvoB20 skrev:Det som är grymt skit-surt är att nu när jag inte hade råd med timern så plockade volvo även bort möjligheten att direktstarta värmaren överhuvudtaget som bestraffning. Så nu sitter värmaren där som en onödig barlast.
Tydligen måste man ha timern för att kunna installera fjärrstart också, annars är den senare mer prisvärd.
Japp, men varje gång man ska aktivera /deaktivera så måste man hitta en P-ficka och slå av motorn. Ska man kunna slå av/på den under färd kostar det mig 5000 kr extra.

Jag gillar nämligen inte autoläget som gör att den går titt som tätt när den absolut inte behövs och bara drar upp förbrukningen och spyr ut helt orenade avgaser som luktar in i kupen om man tex stannar vid ett rödljus.
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]