Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Verkar dock inte som om servicelampan alltid tänds. Jag fick vare sig förvarning eller "tid för service"-meddelanden. Tur att man själv har koll på serviceboken, annars hade jag väl fortfarande kört omkring med en oservad bil..... :)
Brainy skrev:Stringerbell: Ca 1.5 månad före så tänds "Boka tid för service" och sen när det är dags så står det "Tid för service"
OK, men vem orkar se det meddelandet hela tiden... Väldigt störande, klart man vill fixa servicen så snart som möjligt.
Intervallet kan ju av en eller annan anledning ha nollats mellan servicarna men om felet dyker upp för dig nästa gång det är dags att serva så tycker jag du ska säga till och be dem fixa det.
Att den inte tänds exakt på milen/året kan ju va att den räknar motor timmar också. Samt som föregående talar så påpekade så tänds "boka service" 1 månad/120mil innan det är dax för servicen.
dissonans skrev:Den _ska_ tändas då ja. Men icke :-)
:D antaglingen nån/nåt som nollat din tur du har så bra på serivceboken måste jag säga :-)-) mitt svar vad dock menat till trådskaparens undran över varför den tändes tidigt..
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]