Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av J.F.S
Ja, det vore det enklaste om det gamla locket är helt :( Eftersom jag klantade mig och tog bort det med våld så är det obrukbart. Misstänker att det är en del man inte kan köpa löst heller. Jaja, så går det när man inte läser informationen ordentligt. Dyra lärpengar..

En liten update: monterade tillbaka mitt misshandlade lock som är temporärt tätat och släckte felkoderna. Jodå, nu funkar det och jag vet varför. Locket som sitter på lagret från Skruvat är magnetiskt vilket det andra inte är. Det sitter ju en magnet på lagret som sensorn använder sig av och med ett lock som är magnetiskt så gissar jag att sensorn uppfattar det som att hjulet står still. Locket snurrar ju som bekant inte. Så... Är det någon som råkar ha ett lock från ett originallager till övers så köper jag det gärna!
av böjjarn
Nu sitter jag med samma problem. nytt lager från Skruvat, abs fel och var en V70 -01..... Även jag har haft sönder gammla "locket"!!! FAAAN, borde Skruvat inte åtgärda detta problemlager, då det som skrivs är att locket är magnetiskt och därav att absèn ej kan känna av pulsen osv. Svagt!
Vad göra???? //Johan
av böjjarn
Krakus skrev:Går det inte att köpa endast locket?
Känns tveksamt, dessa lager är lite speciella, de är intregerade med axeltappen.... Det var ett elände att få bort gammla locket med, så beggade är nog inte aktuellt.
av böjjarn
Krakus skrev:Är det locket till axeln?
Japp på baksidan av lagret sitter ett tätningslock, det lirar ej med abs kontakten. Man skruvar på lagret/tappen på axeln, så locket blir att sitta på insidan av axeln o där möter abs givaren upp.
av Krakus
Kollade på Skruvat och ser ingen text där som varnar att den skulle INTE fungera med ABS?

Jag hade då returnerat den eller krävt rätt lock!

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]