Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gruntemannen
Bara det faktum att den här diskussionen existerar är ett tecken på att Volvo borde gjort något annorlunda. Dock hämtade jag bilen från första service idag och jag upplever faktiskt en klar förbättring efter den sedvanliga uppdateringen av programvaror. Det kan vara ett tanke spöke men på de platser där jag tidigare irriterade mig på slirandet växlade lådan istället upp på 2:an istället för att bara varva bort vridmomentet. Ska ge det ett para dagar till så det bara inte är det adaptiva som nollats och lådan missförstår mig igen ;).
av Linqid
Steff 99 skrev:Att det är lite fördröjning även vid manulleväxling får man leva med , det är det även på Porschesautlåda, men att det tar sekunder håller jag inte med om ens på min XC60
På tal om Porsche rattade jag en Panamera med PDK häromdagen. Vilken växellåda! Blixtsnabb såväl upp som ner, utan det minsta ryck... Bästa lådan jag provat, helt klart!
av moffe
Idag testade jag igen...same same. Men när jag gick från 5an till 3an och sedan växlade upp och ner igen så då fungerade den fint. Men oftast märker man stora fördröjningen när du går från automatläget till manuella.
av Linqid
Steff 99 skrev:Nu var det inte Porsches PDK låda jag refererade till utan automaten som var innan.
Yes, det var bara ett litet sidospår från min sida.. :wink: Testade aldrig lådan i manuellt läge.
Användarvisningsbild
av apersson850
moffe skrev:Men oftast märker man stora fördröjningen när du går från automatläget till manuella.
Jag provade både att gå från Drive till Sport och sen från Sport till manuellt. Men det var samma resultat hur jag än gjorde. 0,25 - 0,5 sekunder eller nåt för att byta växel.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Fyra månader efter leverans är det bekräftat att handlaren glömt att lägga in Polestaruppgraderingen. :-O)

2400mil i slö bil. :cry:
Hoppas den blir bättre när den blir trimmad på riktigt. :twisted:
av petherf
Henrikx2 skrev:Fyra månader efter leverans är det bekräftat att handlaren glömt att lägga in Polestaruppgraderingen. :-O)

Typist!
OM du hade registrerat dej på polestars hemsida så hade du kanske upptäkt det tidigare.
När polestar får bekräftelse att just din bil är optimerad så får du hem lite dekaler och ett "fint" märke att sätta fast på bakluckan.
Så 1-2 veckor efter optimeringen och regg på hemsidan,har du inte fått hem något paket så är det bara att maila polestar så vet du.
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Henrikx2 skrev:Fyra månader efter leverans är det bekräftat att handlaren glömt att lägga in Polestaruppgraderingen. :-O)

Jobbigt! :(
Jag körde ett halvår innan jag förstod att å.f glömt lägga in mjukvaran till min Premium Sound subwooer (V50)! :(
Även mjukvaran till draget hade glömts bort men det upptäcktes snabbare!

Jag bytte frihjulslager för några m&ari[…]

Finns ingen sticka på vea motorn, 5 cylindri[…]

Det brukar vara plåtkonsolerna som rostar s&[…]

Detta har börjat hända min v70 -12.. b[…]