Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hullan
Fast jag kan garantera att det här inte är någon inbillning på grund av ökad medvetenhet eller liknande.

Det vibrerar och "burrar" ordentligt i ratten nu om jag svänger vid låg hastighet eller står stilla och svänger.

Det är alltså en tydlig fysisk känsla - ingenting man direkt inbillar sig eller inte skulle ha märkt tidigare.
Lucif3r skrev:
RonniePersson skrev:På min 945:a jag hade, så blev det luft i servostyrningen varje gång man lyfte framvagnen och vred hjulen till ändlägena åt varje håll med motorn avstängd. Då burrarde och ryckte det rejält i ratten efteråt. Tipset är att lufta servostyrningen genom att köra i 8:a på en tom parkering eller dylikt. Dock vet jag inte om det hjälper på en 850, men på min 940 gjorde det i alla fall.

Mvh Ronnie

Det där är ett väldigt vanlig problem på just 900-serien. Min gamla var riktigt grinig med det där. Stod man still och vinklade hjulen så skakade hjulen något fruktansvärt. Såg rätt skoj ut dock :lol:

85x70 har vad jag vet inte detta problem dock.
Det stämmer nog, för jag har aldrig varit med om det på min V70 Classic 00:a eller på min andra V70 2,4 D 06:a heller för den delen. :)

Mvh Ronnie

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]

Min mätare satt ovanför subframen innanf[…]