Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick precis svar från min säljare. Det går inte att eftermontera sub i V40'n. :cry:

Edit: Det går inte heller att välja till vid beställning, det saknas helt enkelt utrymme för det (enligt min säljare)
Mawa71 skrev:Fick precis svar från min säljare. Det går inte att eftermontera sub i V40'n. :cry:

Edit: Det går inte heller att välja till vid beställning, det saknas helt enkelt utrymme för det (enligt min säljare)
Det finns en aktiv subwoofer att välja till för V70, XC70 och XC60. Subwoofern döljs under bagageutrymmets golv. Den kanske inte passar rakt av till V40 men kanske man kan knö in den under dubbelgolvet eller anpassa den på något vis så att den passar?
Den innehåller förvisso bara 2st 6,5" basar, så det kanske inte är tillräckligt för er som vill spela riktigt högt?
Har man platsbrist skall man nog inte ge sig på att mecka in subwoofern från XC60 i en V40. Subben är ju som en mindre resväska... Det är nog bättre att välja någon form av efrermarknadpryl då.

/Martin
MartinS skrev:Har man platsbrist skall man nog inte ge sig på att mecka in subwoofern från XC60 i en V40. Subben är ju som en mindre resväska... Det är nog bättre att välja någon form av efrermarknadpryl då.

/Martin
Ja jag fick även veta idag att Volvo kan inte eftermontera sub till V40 Premium sound. Så därav har jag funderat på om man skall hålla ögonen öppna för att kanske uppgradera högtalarna till lite ordentligare grejer, fast av samma storlek då. Skulle dock vara bra att få ut från Volvo exakt specifikation på vad det är för högtalare som sitter monterade.
Bland de bättre aktiva utrymmesnåla subbar idag är Focal Access BUS 20 och 25 de kostar dok en slant men låter riktigt bra, ska du ha värre dunk får du nog offra bagageutrymmet.

ska du byta högtalare skulle jag tror att du behöver byta steg ochså för att bli av med Audyssey "effekten" och då behöver du en omvandlare för signalen och då börjar det kosta fläsk.
Droopy skrev:Bland de bättre aktiva utrymmesnåla subbar idag är Focal Access BUS 20 och 25 de kostar dok en slant men låter riktigt bra, ska du ha värre dunk får du nog offra bagageutrymmet.

ska du byta högtalare skulle jag tror att du behöver byta steg ochså för att bli av med Audyssey "effekten" och då behöver du en omvandlare för signalen och då börjar det kosta fläsk.
Haha, vad krångligt allt ska vara. Kanske bäst att bara låta det vara...
Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan få bekreftet at jeg har ett Premium Sound anlegg i min nye Volvo V40 R. Finner ikke innstillingene for Dolby surround delen, men har equalizer, og det har vel ikke High Perfomace?
Trykk på "Sound" knappen i midtkonsollen. Den øverste på venstre side. For hvert trykk kommer forskjellige justeringsmuligheter, og så vrir du hjulet høyre/venstre etter ønsket innstilling.
Har selv justert flere ganger, da det er justeringer for lydbilde for fører,setene foran eller bak i bilen. Har ennå ikke funnet den optimale innstillingen.
Lykke til.
Mvh Twendor
Twendor skrev:Trykk på "Sound" knappen i midtkonsollen. Den øverste på venstre side. For hvert trykk kommer forskjellige justeringsmuligheter, og så vrir du hjulet høyre/venstre etter ønsket innstilling.
Har selv justert flere ganger, da det er justeringer for lydbilde for fører,setene foran eller bak i bilen. Har ennå ikke funnet den optimale innstillingen.
Lykke til.
Mvh Twendor

Hei, og takk for raskt svar. Problemet er at det første valget er bass, så diskant, balanse og fader. Det er også en egen equalizer, men det er alt jeg finner ?:-/
Er det da et HP anlegg jeg har fått? Har kilden noe å si? Har til og med prøvd en DVD uten endring.
Framvagnsbalk Volvo 240

Vad jag har hört så accepterar inte bi[…]

Jo det är samma på alla 940 men tidiga […]

Pipande styrväxel.

Det piper från styrväxeln hela tiden, […]

Konstigt elfel

Har du förstärkare till stereon.?? D&aum[…]