Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 94093a
Tungviktarn skrev:Du kan köra minst 3000mil på soppafiltret och det är plaserat under bilen vid förarstolen
tänkte mer allmänt på ex olja och filter
av 94093a
White skrev:Det finns bl.a salter, klor, kalk o.s.v i vanligt kranvatten, inget av det är hälsosamt för metall.
ok
smart ska använda det nästa gång jag ska byta
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Ok jag brukar ha som tumregel att byta var 1000e mil, men det är jag de finns egentligen inget rätt och fel
Användarvisningsbild
av Kompe
Rotor,fördelarlock och en ny termostat kan göra under 8) :wink:
av sicnarf
Ni använder destillerat kyl vatten till bilen pga salter,klor,kalk och annat och påstår att det inte är bra för metall. Men vad dricker ni till maten och när ni är törstiga? Tror ni era magar tål detta om inte bilmetallen skulle tåla det? Allt det där är överdrivet av er för fasen! Kom igen nu,detta är 15-20 år gamla bruksbilar som det handlar om,inga lyx show bilar!
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
sicnarf skrev:Ni använder destillerat kyl vatten till bilen pga salter,klor,kalk och annat och påstår att det inte är bra för metall. Men vad dricker ni till maten och när ni är törstiga? Tror ni era magar tål detta om inte bilmetallen skulle tåla det? Allt det där är överdrivet av er för fasen! Kom igen nu,detta är 15-20 år gamla bruksbilar som det handlar om,inga lyx show bilar!
Är väll upp till var och en hur man vill göra eller?
Tror merparten av oss är myndiga;)
Användarvisningsbild
av White
sicnarf skrev:Ni använder destillerat kyl vatten till bilen pga salter,klor,kalk och annat och påstår att det inte är bra för metall. Men vad dricker ni till maten och när ni är törstiga? Tror ni era magar tål detta om inte bilmetallen skulle tåla det? Allt det där är överdrivet av er för fasen! Kom igen nu,detta är 15-20 år gamla bruksbilar som det handlar om,inga lyx show bilar!
Är metallen motståndskraftigare i 15-20 år gamla motorer då? (Inte alu-toppen i alla fall)
Har arbetat med metall av alla de slag sedan 1988, så jag kan lite om den biten tror jag. :wink:
Sedan har du magsyra (saltsyra) i magen, är det också bra för metall då? Prova att hälla ut det på en metallbit och se...
Kroppen behöver salter, vilket definitivt inte metall behöver!

Var och en gör givetvis hur den vill, och jag gör som jag vill! Valet är fritt som tur är, så blir alla nöjda. :)
Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara valt k&[…]

På min gamla böt jag båda innerly[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Hej, Jag har sedan i höstas/vintras haft pro[…]

Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]