Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av motorelf
Hej!

Har en liten fundering över lyftpunkterna på Volvo v70. Skall vinterfixa bilen lite och blev lite fundersam över vart jag ställa pallbockarn efter att jag lyft bilen med garagedomkraften. Tycker det är väldans lite yta att få plats med både pallbock och domkraft, främst bak. Hur gör Ni andra? De lyft punkter jag hittar räcker liksom inte till för att först få upp bilen och sen lirka dit pallbockarna.

Hade tidigare en 850 och där var det mer generöst med lyftpunkter.

Tacksam för svar.
av Lundis
Jag har känt lite av samma problem. Var lyfter man bilen bäst?
Jag har sett ovanstående bild ett par gånger men utan att egentligen förstå var/hur man gör.
Någon som skulle kunna bistå med en bild där det tydligt syns hur man pallar upp utan att förstöra underredet.
av motorelf
Tack för alla funderingar och svar.

Var nog lite otydlig i min formulering. Känner till lyftpunktern som bilden visar. Det jag har problem med är att få plats med både domkraft och pallbockar på samma lyftpunkt. Vill ju gärna ha dit pallbock innan jag tar bort domkraften för att lyfta nästa sida.
Byta dragkrok

Antagligen är det lite för stort utkapat[…]

Tja, min kupefläkt och blinkers funkar inte. […]

Måste alltid nolla felkoderne annars vet int[…]