...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
Inte förstått anvisning och kört på vänster sidan av vägen mot färdriktningen...uhu :roll:
C.W. skrev:Inte förstått anvisning och kört på vänster sidan av vägen mot färdriktningen...uhu :roll:
Inte vänster sida av vägen, vänster sida om *refugen* står det faktiskt. Det är vanligt vid vägarbeten där höger sida av refugen är ockuperad av maskiner, vägarbetare och annan bråte. Då får man använda vänstersidan istället.

Det som inte är vanligt är att en "vakt" dirigerar trafiken? Man brukar sätta upp skyltar annars......
Användarvisningsbild
av PaNi
Nu har de kommit tillbaka. De otroligt irriterande personerna på våra vägar som monterar på sina dubbdäck första oktober och åker runt i regnet och sliter ut vägarna. Herregud, det var femton plusgrader i helgen och säkert två månader kvar innan det är vinter!!!

Vill ni montera på vinterdäcken med ett kvartals marginal så skaffa då dubbfria däck. Då lovar jag att sluta se ner på er.
//Bohusläning
Så du menar att man ska byta i mellandagarna?
Hellre sliten väg än döingar längs dom slitna vägarna.
Men men. Det är min åsikt. Och alla värderar vi människoliv olika. För vissa är beläggningen på vägarna mer värt, alla har ju rätt till sin åsikt..
kebabpizza skrev:Fast att mala ner dubbarna (och vägbeläggningen) på barmark långt innan vintern börjar kan inte heller vara speciellt trafiksäkert.
1 oktrober är inte "långt innan vintern" i en ganska stor del av Sverige..
Här har tex redan första snön kommit (och försvunnit) och "här" är ju en bra bit längre söder ut än medelpunkten i Sverige..

Sen tycker jag mig se bland folk på jobbet och i min omgivning, att de som är först med att hänga på vinterhjulen är de som faktiskt åker allra minst. De som pendlar brukar vara de sista att hänga på vinterhjulen, och först på med sommardäcken, så det "stora slitaget" som -enligt vissa- orsakas av tidiga däcksbytare håller jag inte med om det minsta faktiskt..
Idag irriterade jag mig på ett psykfall i en gammal rutten Toyota Gorilla, eller vad de nu heter. Det var ett långt stigningsfält, 80 Km/tim och gles morgontrafik. Jag höll strax över 80 med farthållaren inkopplad och såg att jag började komma ifatt en bil. Jag tryckte till på gasen och när jag var jämnsides så började fanskapet öka farten. Jag gasader på lite till och kom om ungefär 200 meter innan filerna gick ihop igen. Jag lättade på gasen och hastigheten sjönk till strax över 80 som jag ställt in farthållaren på. Då kom fanskapet ifatt och lade sig precis i röven på mig. Jaha, tänkte jag. En sådan där som får ett bryt när han blir omkörd... Han gjorde ingen ansats för att köra om mig, han bara hängde där som en hemorrojd i röven. Jag tryckte gasen i botten och drog iväg några hundra meter innan jag släppte av. Samma visa igen. Psykot kom ifatt och lade sig som ett rövplåster. Jag duttade lite på bromsen men det hjälpte inte. Jag gasade på igen för att få aningens mer avstånd och sedan tryckte jag till på bromsen så ABS-bromsarna rasslade till och sedan gas igen. Sedan fick jag vara ifred. Dutta på bromsen i alla ära men jag hotar inte om jag inte är beredd att göra allvar av mitt hot :D Det är skitdumt att göra så men hellre under kontrollerade omständigheter än panikbroms på grund av hinder på vägen.

Det är ett rätt vanligt fenomen att folk som slöar på vägen ökar hastigheten när de blir omkörda och när de blivit omkörda. Idioter. Sedan finns det vanliga idioter som trots gles trafik måste ligga för nära. De ligger inte provocerande nära och skulle förmodligen hinna reagera och börja bromsa om man tvingas panikbromsa, men de skulle inte hinna få stopp på sitt fordon. De liksom lägger sig nära sv ren slentrian.
Användarvisningsbild
av vetten
Dom där söndagsbilisterna eller ska man kalla dom helgbilister, ja dom som bara kör så lite dom kan och därvid inte heller har så stor erfarenhet av trafiken på bilvägarna.
Syns oftast på helgerna och då svårt för att både hålla hastigheterna (oftast 10km/t under gällande) och vart och hur man väljer fil har dom helt glömt från körskolan.
Långsamt och irrande tar dom sej fram i trafiken och om dom av någon händelse råkar titta i backspegeln så blir dom ännu mer stressade.

Jag tycker att det borde vara en kör, teori och hälsokontroll vart femte år för att få inneha körkort annars så kan ju fakriskt min hundrakilostant till granne och som dessutom är 85!!! och som av automatik innehar mc-kort numera sätta sej på en värstinghoj och bara köra................. :-O)

En realitet idag tyvärr ??:-/
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 552
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]