Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#692759
Tackar för länken viktore :D
Det där var ett rätt roligt filmklipp så vad väntar Volvo på??
Bara att sätta i produktion och låta de andra svettas lite.
Dock måste prislappen ner en bit först men det löser sig nog :roll:
#692806
Det här är så udda från Volvo, jag blir nog för upphetsad så jag vet inte vad jag ska tänka. :)
De kan ju börja med att stoppa i en manuell låda i vanliga t6 först...
#692817
För drygt en miljon får du en begagnad Murciélago. Den har också fyrhjulsdrift, accelerar ungefär lika fort till 100 km/h och snavar man lite på siffrorna har den till och med samma effekt (508 resp. 580 hk).
Bagageutrymmet är sämre. V12:an tar plats i bakänden.

Undrar vilken som anses coolast utanför discot?
#692820
Amli skrev:Dom går nog att räkna på ena handen :lol:
Men om de skulle kunna få den i produktion och dra ner priset så den hamnar i prisklassen som just M3 och RS4 skulle dom nog få iväg ett gäng.

Volvo körde ju det Racet en gång i tiden när R stod för Prestanda, man skrotade ju det och R står ju numera för PlastStyling och det verkar ju sälja kanon. Men visst, vore ju cool om R kunde stå för prestanda igen.

Men det ärr nog grymt svårt att slå sig in i den divisonen som tex M3 och RS4. Grymt lätt att man får slåss mot sådan som Focus RS, Opel OPC, Megane Renaultsport osv om man inte lyckas ta sig upp i Premiumklassen.
#692881
VolvoB20 skrev:
Amli skrev:Dom går nog att räkna på ena handen :lol:
Men om de skulle kunna få den i produktion och dra ner priset så den hamnar i prisklassen som just M3 och RS4 skulle dom nog få iväg ett gäng.

Volvo körde ju det Racet en gång i tiden när R stod för Prestanda, man skrotade ju det och R står ju numera för PlastStyling och det verkar ju sälja kanon. Men visst, vore ju cool om R kunde stå för prestanda igen.

Men det ärr nog grymt svårt att slå sig in i den divisonen som tex M3 och RS4. Grymt lätt att man får slåss mot sådan som Focus RS, Opel OPC, Megane Renaultsport osv om man inte lyckas ta sig upp i Premiumklassen.
Som bjornw var inne på så är det rätt stor skillnad då mot nu. S60/V70R underpresterade enormt i förhållande till deras prislapp och prestandaskillnaden mot lägre modeller (T5) var inte på långa vägar tillräcklig.
Kräver inte någon större slutledningsförmåga för att inse att det var dömt till flopp.

Nu däremot, har Volvo/Polestar både i C30 och S60P plockat fram koncept/förserie-bilar som levererar rejält på prestandafronten åtminstone. Det är ett rejält steg i rätt riktning.
Det kommer dock dröja läänge innan Volvo skulle kunna kränga prestandabilar i samma volymer som M/RS/AMG (ja, vi utgår från att man löper linan ut med Polestar).
Men har man en bil som levererar ordentligt, som kanske tillochmed är omatchad i sitt segment, ja då blir priset mer och mer sekundärt. Skulle man släppa ut denna S60in på marknaden har man goda möjligheter att kunna ta bra betalt för den, och förhoppningsvis få ekonomi i att producera en mindre serie.

Att tona ner den och försöka sälja till M3/RS4-pris är nog svårare för Volvo, då behöver man också mer volymer och Volvos varumärke är nog inte tillräckligt starkt för det i nuläget.
Och att Volvo skulle göra en sin egen GT-R kan man glömma.
Nä - satsa på bilar som klart och tydligt visar var skåpet ska stå och ta betalt därefter.

Ytterligare positivt tecken är att det nu finns åtminstone två kompletta bilar:
https://pbs.twimg.com/media/A3tNcaLCAAEeG-E.jpg:large
Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]