Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av minbilrullarinte
Hej på er!

Jag ska först berätta lite om mig själv och jag är otroligt dålig på bilar.
Det räcker för er att veta om mig för resterade information är ganska så tråkig.

Jag har problem med elen i min Volvo s60 -01. Problemet är att bilen alltid laddar ur varje natt så att jag inte får igång bilen på morgonen.
Jag köpte då ett nytt batterie och det fungerade första morgonen efter det, men sen var det lika dant igen. Bilen går att starta med startkablar direkt. Så jag förmodar att batteriet är helt? Vi har kollat spänningen och den
visar 3.0 när bilen är avstängd. Vi har dragit alla säkringar i bilen för att se när den går ner till 0 så vi kan få fram vart problemet ligger, eftersom ngt i bilen laddar ur batterit varje natt. Men efter att ha dragit ur alla säkringar har det fortfarande inte ändrat sig mer än att den hoppar mellan 2,9-3,2

Ngn vänlig och duktig människa som kan svara på vad felet är eller har hört om det innan?

Tack!
Användarvisningsbild
av Vojje
minbilrullarinte skrev: Jag ska först berätta lite om mig själv och jag är otroligt dålig på bilar.
Det räcker för er att veta om mig för resterade information är ganska så tråkig.
OK, då ska jag inte köpa din självbiografi :wink:

Förmodligen läcker strömmen i ngn enhet som inte är kopplat via en säkring, t.ex. generator eller startmotor.
Byta dragkrok

Antagligen är det lite för stort utkapat[…]

Tja, min kupefläkt och blinkers funkar inte. […]

Måste alltid nolla felkoderne annars vet int[…]