Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mina sitter på plats nu efter lite modifikation med bladkniven. Jag skar ut på känn och kom på efteråt att man kan ju vända på skyddet och hålla emot på motsatt sida och markera ut exakt vart man ska skära. Lite dåligt av mig att inte komma på det innan :roll: Om ni vill kan jag ta kort på hur det blev?

Jag tror att jag fick sstänkisarna rätt så billigt ändå. Jag köpte dom parvis. Betalade 240 kr/par. :D
Denesfay skrev:Mina sitter på plats nu efter lite modifikation med bladkniven. Jag skar ut på känn och kom på efteråt att man kan ju vända på skyddet och hålla emot på motsatt sida och markera ut exakt vart man ska skära. Lite dåligt av mig att inte komma på det innan :roll: Om ni vill kan jag ta kort på hur det blev?

Jag tror att jag fick sstänkisarna rätt så billigt ändå. Jag köpte dom parvis. Betalade 240 kr/par. :D
Kikade på bilderna på garaget, men jag ser gärna några fler bilder när du monterat dem :)
Giggs skrev:
Denesfay skrev:Mina sitter på plats nu efter lite modifikation med bladkniven. Jag skar ut på känn och kom på efteråt att man kan ju vända på skyddet och hålla emot på motsatt sida och markera ut exakt vart man ska skära. Lite dåligt av mig att inte komma på det innan :roll: Om ni vill kan jag ta kort på hur det blev?

Kikade på bilderna på garaget, men jag ser gärna några fler bilder när du monterat dem :)
Det blev mer skärande i plasten utöver det som fotona visar kan jag tillägga. Jag ska ta lite kort under morgondagen så återkommer jag med lite bilder. :D
Hade helt glömt bort detta. Sorry! Men som jag skrev tidigare så kan man nog skära ut mer noggrant genom att spegelvända skydden på andra sidan och markera kanterna. På så vis får man nog en bättre passform.

Nackdelen med detta är väl att inre delen av läppen fortfarande blir blästrad av stenskott då man får skära bort den skyddande delen där. Så för er som vill ha 100% funktion så är detta inget för er.

Här är lite bilder på det hela:
Som synes så är det kapat rätt rejält.
Bild

Bild

Bild

Bild

Det ser ut som att skydden sitter snett lutande utåt. Men det är bilden som lurar. Dom sitter rakt.
Bild
Denesfay skrev:Väcker denna tråd lite. Undra om v-parts har lyckats tillverka en modell som passar både med eller utan r-design nu. Det står inge tom att det inte passar på deras hemsida nu? http://www.vparts.se/se/special/stanksk ... hoger.html
Detta ser intressant ut, det står "alla modeller" och det låter i mina öron som det ska passa alla modeller och då även R-Design. Det finns väl bara två utformingar av bakkjol för modellerna 08-13, R-Design eller "vanlig" eller är jag helt ute och cyklar?

Det som säger mot att dessa stänkskydd ska passa är att de är enligt bilden gjutna med en kant som ska passa in precis som Volvos original. Men dessa kanske är gjorda så de ska passa även R-Design?

Jag kan maila och höra V-Parts.

Någon som har erfarenhet av dessa stänkskydd?
pjaar skrev:
StefanN skrev:Ser ju inte ut att passa med utformningen på R-design tycker jag.
Jag mailade Vparts och de ändrade artikeltexten, men enligt den passar det vissa R-Design. Se länken nedan.

http://www.vparts.se/se/special/stanksk ... hoger.html
Det vparts skrivit är: Volvo V70 R-design, 08-13, alla modeller upp till och med chassinummer -282999.
Förstår inte vitsen med att lägga till chassiavgränsning då det de angivit markerar modellårsbytet MY13-MY14 och som alla här vet så försvann R-design i samband med det.
p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]