Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en xc70 som är importerad ifrån Belgien och följaktligen så saknar den lite ”vinterutrustning”. *burr*

Är det någon som vet om det är svårt rent praktiskt och i så fall vad det skulle kosta att komplettera med värme i sätena samt eluppvärmda speglar ?
Finns allt det elektriska draget även på en bil likt denna ?

/ Lennart
LennartGBG skrev:Jag har en xc70 som är importerad ifrån Belgien och följaktligen så saknar den lite ”vinterutrustning”. *burr*

Är det någon som vet om det är svårt rent praktiskt och i så fall vad det skulle kosta att komplettera med värme i sätena samt eluppvärmda speglar ?
Finns allt det elektriska draget även på en bil likt denna ?

/ Lennart
Kablaget beror till stordel på övrig utrustning i bilen. Tex är stolarna el man. så kan du ha fördraget för rövgrill.

Att montera in slingorna i stolen är nog inget att fundera på, köp beg stolar från Jönköpingsbilskrot eller dyl.
Användarvisningsbild
av Eddan
hur är det med backspeglarna då?
Användarvisningsbild
av Eddan
hur är det med backspeglarna då?
branx skrev:Att montera in slingorna i stolen är nog inget att fundera på, köp beg stolar från Jönköpingsbilskrot eller dyl.
Varför inte? Skulle det vara så mycket svårare på en V70 än andra bilar eller vaddå?

/Martin

Hej, Jag har en v70 MY2011. En högtalare ve[…]

Har du provat att sänka bränsletrycket?

Ja det beror ju lite på vad man har för[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]