Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Krakus
Det med kebab, stämmer nog ;) men inte det andra! Efter några med is, pratar man flytande kinesiska och ser lååånnngt!

/////////////

Edit.
Kollade extra noga vidvinkelljuset ikväll. Dåliga lampor. Lyser svagt och gulaktigt.
Ska kolla imorgon med verkstan om det med mjukvaran, samt om man får att byta lampor utan
att bli av med garantin. Då sätter jag in xenon där.
av Krakus
Pratade med MB verkstad. Det kan vara mjukvara :( Helljuset är variabel i styrka och x/y led. Bokat tid nästa vecka. Får se om de fixar det.
Användarvisningsbild
av Vojje
Krakus skrev:Pratade med MB verkstad. Det kan vara mjukvara :(
Varför sur "gubbe". Det var väl goda "nyheter" :D
av Krakus
Varför sur? Det är inte normalt att styra styrkan på lysen med mjukvara. Så mycket som kan fela.
Det var bättre förr. En Volvo 750. Bara att smacka in 100 Wattare :) Eller grövre ledare...
Här behöver man vara en robottekniker för att ens fatta funktion!
Användarvisningsbild
av Vojje
Krakus skrev:Det är inte normalt att styra styrkan på lysen med mjukvara.
Så är det med riktig premium. Även Volvo gör ju tappra försök.
av TomClaesson
Krakus skrev:Varför sur? Det är inte normalt att styra styrkan på lysen med mjukvara. Så mycket som kan fela.
Det var bättre förr. En Volvo 750. Bara att smacka in 100 Wattare :) Eller grövre ledare...
Du gnölar över finesserna i din bil, skyll dig själv säger jag som köpt den. Eller är det nån som hotar dig med pistol och tvingar dig köra 2012 merca?!
Användarvisningsbild
av Vojje
TomClaesson skrev: Du gnölar över finesserna i din bil, skyll dig själv säger jag som köpt den. Eller är det nån som hotar dig med pistol och tvingar dig köra 2012 merca?!
Det är inte lätt att lära gamla hundar att sitta, men så länge de skäller så .... :-)-)
av Krakus
TomC

Då har du inte läst mina trådar där jag gnäller på AC till min V70N (förra bil) eller på Peugeoten där nästan ingen elekronik fungerar ibland. Då blir man verkligen fundersam om det är så det ska vara i en MB, eller ett fel. Trots allt är det många kunniga här på forumet. Ju fler som tänker, dessto fler lösningar.
av Krakus
Lucif3r skrev:Jag tycker det är sorgligt att vi har kommit till en punkt där bilarna själva sätter på/av/reglerar helljuset...
Vi går mer och mer mot en punkt där bilen kommer vara smartare än föraren (HMM)
Smartare eller ej. Det är svårt att lära sig nytt. När jag startade tråden, hade jag ingen aning om funktionen. Visste bara att det är xenon. Resten förklarade Vojje.

Hans förklaring om mjukvaruupgradering verkade korkad. Tills jag ringde verkstaden och har fått detta förklarat.

Lovar att inte skratta åt hans ibland konstiga tips :)

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]

Vad gäller temp. på skivorna så[…]