Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#687832
Har du kvar den gammla lmm,n-isåfall kan du mäta upp (ohm)den?- så kan jag jämföra min.
Min bil börja jävlas sen jag modda om luftburken o det va skummgummi som jag tog bort ,hitta nåra rester efteråt så kan ju det som skadat lmm,n.
/benka
#692283
Har nu fixat oljeläckaget också. Var precis det som jag tidigare fått tips om, oljereturen från turbon. Var på "blocksidan" det läckte. Köpte både tätningen i blocket och packningen mot turbon, men bytte bara tätningen i blocket. Var ju trångt så inni helvete att få lös returen på turbosidan... Då gamla packningen såg fin ut så började jag inte bängla med att byta den. Börjar den läcka så byts den då :) Tätningen mot blocket hade en skada, och efter byte är det tätt :) Tackar för tidigare tipsen!
#763085
Hej JT855, har precis samma fel som du beskriver på min V40 2.0T förutom oljeläckaget då...
Hämtade hem en beg. lmm från skroten igår och bytte men märkte ingen skillnad på bilen =(
Min fråga är: Är det bara att byta lmm eller måste man nollställa bilen eller något för att den ska känna av att det sitter en ny i?
Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre […]

Tack... ...men lutar nog åt att det må[…]