- lör 29 sep 2012, 21:09
Hej
Ber om ursäkt om jag kanske tar upp en gammal tråd...
Har en volvo 940 kombi, 1991.
Idag så började mina torkare i fram strula eller ja,... bete sig mystiskt.
I intervall läge (spaken uppåt) så var det inte ca 6 sek intervall, snarare vanlig hastighet...
på steg ett nedåt, så gick de som de skulle, tills dess att jag drog upp spaken till noll läge.. i vanliga fall brukar då torkarbladen gå ned automatiskt till nederkanten på vindrutan, men nu stannar de direkt....
Har aldrig vart med om detta förr, men det är säkert en vanlig åkomma.
Sedan verkar inte den i bakrutan fungera alls, men den ska jag mäta ström på för att se, men det verkar inte som att den går alls, då jag inte hör den jobba. Finns ingen torkararm i bak just nu.
Mvh
VolvoTony
Ber om ursäkt om jag kanske tar upp en gammal tråd...
Har en volvo 940 kombi, 1991.
Idag så började mina torkare i fram strula eller ja,... bete sig mystiskt.
I intervall läge (spaken uppåt) så var det inte ca 6 sek intervall, snarare vanlig hastighet...
på steg ett nedåt, så gick de som de skulle, tills dess att jag drog upp spaken till noll läge.. i vanliga fall brukar då torkarbladen gå ned automatiskt till nederkanten på vindrutan, men nu stannar de direkt....
Har aldrig vart med om detta förr, men det är säkert en vanlig åkomma.
Sedan verkar inte den i bakrutan fungera alls, men den ska jag mäta ström på för att se, men det verkar inte som att den går alls, då jag inte hör den jobba. Finns ingen torkararm i bak just nu.
Mvh
VolvoTony
- By Lövet