Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 03daru
Jag tänkte bara kolla om någon annan 960 ägare (har aldrig hört detta på 940) har/är med om detta fenomen, varje år när det börjar bli lite kallt så raspar det gaska rejält om fjädringen fram när man kör över farthinder....spelar ingen roll om det går fort eller långsamt. Är det någon som vet vad detta är, beror på? Kommer det från stötdämparen? Är dock inte specielt orolig för detta, men man är ju alltid nyfiken........men en sak vet jag...så här lät det inte när den var ny!! Och låter inte när det är varmare än 7 grader....
Användarvisningsbild
av 03daru
Jag är alltså helt ensam om detta Rasp-fenomet med fjädrarna/stötdämparna??...min bil måste ha en stor personlighet!

Oljudstips: Var på jakt efter oljud i kupén igår..som jag retat mig på länge...och kom fram till att det var fjäderpaketet som är kopplat till spaken som reglerar stolens höjd och lutning (som sitter vid sidan av bägge framstolarna). Fjäderpaketet satt på en tvärgående ”balk” 3dm in under stolens framkant (båda framstolarna), har fettat in den ordentligt så nu e den tyst. Hade hela tiden trott att det kom från tunnelkonsolen men icke! :idea:

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]