Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bbenderman
Nu menar jag vanliga bilar som Saab Volvo Audi Mb Bmw Wv.
Har tyckt Vovo har haft bra ljud för pengarna har även ägt dyra Bmw X5 med bästa anläggningen den imponerande inte lika mkt som Volvos värsta.
Tycker det är viktigt att det är bra ljud i bilen utan att behvöva byta alla högtalare med slusteg mm.
Har ni provlyssnat i någon bil och tänk wov vilket ljud.
Läste någonstans att de lägger väldigt lite pengar på högtalare och slutsteg.
Det ser man ju också då de är i Plast.
Audi tycker jag låter sämst om man inte typ lägger 50tusen på bättre grejor.
Användarvisningsbild
av Vojje
Krakus skrev:Jag har för mig (är väldig osäker!) att nya Volvo har HK (Harman Kardon).
Polska grejer i en s.k. premiumbil. Jag menar så klart MB. Man tar sig för pannan. Okna, okna.
Vad är det för fel på Tandberg? 8)
Användarvisningsbild
av Funk
Krakus skrev:Jag har för mig (är väldig osäker!) att nya Volvo har HK (Harman Kardon).
Nej, men högtalarna är tydligen tillverkade av Harman vilket är moderbolaget bakom bl.a Harman Kardon.. och det kan mycket väl vara tillverkat i Polen, eller kanske t.o.m Sverige.
Jag har för mig att Harman köpte/ägde resterna av Luxor i Motala och faktiskt tillverkade högtalare där (åt bl.a Volvo) . om det görs fortfarande vet jag dock inte. Men att likställa det
med Harman Kardon är lika fel som att jämställa Coca Cola med MER som också tillverkas av samma koncern.. :wink:

/Thomas
av Krakus
Jag medger att det var mycket bra ljud i min V70N-07. Då jämför jag med JBL stora i min Peugeot som har enl experter m.b. ljud (tummen ner). Men i min E Coupe, är den perfekt. Perfekt i min smak. Kanske p.g.a. att hemma anvånder vi bara HK?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Premium Sound i form av Dynaudio som jag hade V70 -09 är än så länge ljudmässigt bland det bättre jag har hört i något normal bil.
Om man saknade något så var möjligheten att kunna spela riktigt starkt, där hängde inte anläggningen med riktigt.

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]