Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tungviktarn skrev:Inte alls
Det beror väl på var fördelaren sitter. Sitter den bak på toppen är det inte mycket att ge på, men det kanske räcker ändå. Det med träreglar låter väl bra. Jag ska byta både koppling och växellåda inom "en snar framtid" så jag följer diskusitionen med spänning. Har bytt på PV, Amazon 140 och 240 många gånger undet årens lopp, men aldrig på en 740 (även på 340, men den är inte rolig). Jag har ingen lyft nu längre, så det är "lite bökigt" att ligga under med domkraft och ha bilen på bockar.

Mvh
Lennart
Fluffen skrev:Brukar hänga upp motorn i en regel som man lägger tvärs över på framskärmarnas innerkanter, gärna med en gängstång så att man kan justera vid behov.
Lägg två reglar på var sin sida med så att den regeln som går tvärs över kommer upp något.
Räcker det att böja gängstången som en krok och häkta tag i lyftöglorna eller ska man ha något annat där.
Har bytt mer växellådor på 7/900 än vad jag har fingrar och aldrig skadat fördelarlocket och aldrig använt motorstötta.
Men ett tips är ju att slå emellan en regel mellan torped och motor om man är rädd för att skada locket, så slipper man bygga en upphängning

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]