Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har ett mycket irriterande problem. Oftast när bilen är kall så dör bilen och man kan utan problem starta den direkt. Tänkte först att det är bränslefiltret under bilen som börjar bli igentäppt så jag bytade det men det blev ingen förändring.
Jag har haft problemet sedan i sommras men då var det inte så snabba intervaller ( kunde gå 1-2 månader utan problem ) men nu är det nästan varje dag.
Jag vet inte vilket bränslesystem eller styrsystem jag har men jag vet att motorn är en B230FB motor.
Jag gissar på att det kan vara reläet till bränslepumpen som börjar bli kasst me ntänkte rådfråga lite här innan jag gre mig in på det. Dom där reläerna är ju ändå trots allt ganska dyra om man jämför med ett vanligt relä och jag är dessutom arbetslös förtillfället.

Tack på förhand:)
nej det är när man kör när motorn är kall som den kan få för sig att stanna och den.ända pedal som används är gaspedalen. alltså ett väldigt irriterande problem. märkte också idag att bromsservon läcker vaccum när man bromsar. märkte det idag när jag stod stilla och såg då att motorn höll på att dö, varvtalet låg mellan ca 200-400 rpm. kan det ha med att göra att den dör när man kör ?
jag har gjort det för ett tag sedan. men då fick jag inget. försökte få ut felkoder ihelgen men felkodsdosan ville inte fungera, tror de är glapp/dålig kontakt i "pinnen". var sitter vevaxelgivaren så jag kan kolla om det är nån lös kontakt eller nått ?
Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]

Hej Kan någon rekommendera en verkstadshand[…]