Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
CarMan skrev:jag sitter o funderar på om jag nån gång råkat ut för en bil som har brända veniler.
Hur länge har du jobbat som mekaniker?

//David
Användarvisningsbild
av CarMan
som ni ser så kan inte BSR dementera det biltilverkarna komitfram till. troligtvis för att dom inte kan göra lika avanserade tester som biltilverkarna kan.

det står klart o tydligt at dom TROD & att det TYCKS, inger raka besked alltså.
&% jag tvivlar inte på att enstaka bilmodeller kan ha vissa årgångar där orginalmatrialen i hala motorn& bränsle systemet redan från fabrik motsvarar dom matriel som man på andra motorer måste byta.

så att visa upp en bil & sen säga att alla bilar klarar samma sak är ju en amatör mässig jämförelse!
av Frigge
CarMan skrev:som ni ser så kan inte BSR dementera det biltilverkarna komitfram till. troligtvis för att dom inte kan göra lika avanserade tester som biltilverkarna kan.

det står klart o tydligt at dom TROD & att det TYCKS, inger raka besked alltså.
&% jag tvivlar inte på att enstaka bilmodeller kan ha vissa årgångar där orginalmatrialen i hala motorn& bränsle systemet redan från fabrik motsvarar dom matriel som man på andra motorer måste byta.

så att visa upp en bil & sen säga att alla bilar klarar samma sak är ju en amatör mässig jämförelse!

Håller med !
BSR:s enda mål är ju att tjäna pengar på att få folk att tro att det går utan att riskera något modifiera till sig en Miljöbil. Precis som ni säger att Volvo inte medger att man kan köra en gammal bil på Etanol för att dom vill sälja nya bilar. Varför då tro på BSR men inte på Volvo ?
av svante
nu var vi där igen.
tänk lite nästa gång.
när det gäller biltilverkarna, vilka konkurerar dom med när det gäller att sälja nya bilar? jo andra biltilverkare.
är det mera lönsamt för biltillverkarna att hålla igång min gamla bil istf att sälja mig en ny?
när det gäller att sälja reservdelar vilka konkurerar dom då med? jo dom som säljer pirat delar.

Hur får ni i hopp det att dom skulle få sälja mer Flexiful bilar om det inte går att tanka i dom äldre?

skulle man kunna tanka i dom äldre så skulle ju biltilverkarna om nån tjäna storkovan! dom skulle ju då bara behöva en ny mjukvara

kan de konkurrera med pirat vad gäller reservdelar = nej!

----------------------
ni är ju duktigt ute o cycklar det vill jag lova. Biltilverkarna har ju ingan alls konkurans med dom som säljer konverterings sattaser!

att inte moderatorerna reagerar på dina nedlåtande kommentarer om andra dabattörer?

först säger du att de skulle kunna tjäna storkovan på mjukvaror och sedan säger du att de inte konkurerar alls med dem som säljer konverteringssatser?

om de skulle medge att det vore tekniskt möjligt att konvertera en gammal bil så skulle de inte få sälja en enda konverterinssats alls, det skulle "pirat" branschen ta hand om, precis som nu vad gäller vanliga reservdelar.

det där är ju yttligare en av dom typiska sakerna man kan läsa på etanolforumet på flertalet ställen. men det bottnat ju inte i nått & det är ju så fel det kan bli, jag ser det som yttligare ett "bevis" på att många på Etanolforumet inte har en aning om vad dom talar om o man ska ta deras tips med en nypa salt.
ännu mera svepande ordalag, kom med konkreta exempel.
en sak till, skulle det vara så att det var båg så som "ni" hävdar så är ju biltilverkarna lite konstiga att dom inte gör reklam för att alla dessa saker måste bytas! dom nämner ju inte ett knyst ut till media om vad som måste bytas! det är här dokumentet är ju inte ett ofisielt dokument!!!
vilket dokument menar du där det står vad som måste bytas?
av svante
CarMan skrev:det som är roligt när man läser trådarna i etenol forumet, deär att så fort nån råkar ut för en skada, så konstaterar snabt 3-4 andra att det absolut inte är etanolets fel, utan det kanske hade hänt än då, eller att det är för att bilen tidigare hade gptt på bensin. m.m.
(ganska säkeert att kuna avgöra detta på att bara läsa en text på sin data skärm!)
fler svepande ordalag, kom med konkreta exempel......
av svante
CarMan skrev:jag har nu på flera ställen läst texter i stil med att - Ja brända ventile är ju inte direkt ovanligt på bilar som går på bensin heller...

jag sitter o funderar på om jag nån gång råkat ut för en bil som har brända veniler. Jag kom fram till att vi inte ens råkat ut för det på nån av dom arbetsplatser jag jobbat på. det närmsta man kommit är nog obefintligt ventilspel på nån diesel, men inte bärnda veniler
en vanlig bil går inte 30-40% för magert utan vidare vilket den gör om man tankar E85!!! därav frånvaron av brända ventiler på en bensinkörd motor!!!

men ställ ner bränsletrycket tills den knappt är körbar så får vi se!
men då beror det väl på de 5% etanol det är i bensin?
Användarvisningsbild
av CarMan
svante skrev:
CarMan skrev:jag har nu på flera ställen läst texter i stil med att - Ja brända ventile är ju inte direkt ovanligt på bilar som går på bensin heller...

jag sitter o funderar på om jag nån gång råkat ut för en bil som har brända veniler. Jag kom fram till att vi inte ens råkat ut för det på nån av dom arbetsplatser jag jobbat på. det närmsta man kommit är nog obefintligt ventilspel på nån diesel, men inte bärnda veniler
en vanlig bil går inte 30-40% för magert utan vidare vilket den gör om man tankar E85!!! därav frånvaron av brända ventiler på en bensinkörd motor!!!

vi eltar inte frågan om etanolet i sig. Uten vad som händer med "bilen" (motor & tillhörande bräsnslesystem m.m. när man tankar bränslet E85 i "bilen"

jo bilen kan under flertalet förhålanden gå för magert då bränslesystemet inte kan leverera dom mängder bränsle som behövs.

i övrigt så är jag inte tilräckligt insatt för att kuna förklara varfr alla dom ditaljer som är ändrade verkligen är endrade, men en sak är säker o det är att biltilverkarna har gjort måna! jag menar Många & långvariga tester (altså mer en att bara köra en 940 på bränslet)

----------------------------------

jag vet inte hur jag ska formulera mig, man jag har nu skrivit samma sak flera gånge, men på olika sätt, här är en varient till.

ni påviasar sto okunskap när ni tror att bilindusrtins nybils är deras stora inkomst källa. det är ju just genom att hålla igång gammla bilar man kan tjäna stora pengar.

& när det gäller att köpa ny bil så är konkuransen mellan de olika bilteilvarkarna o inte mellan ny bila eller köpa en konverterings satts
av svante
CarMan skrev:
svante skrev:

vi eltar inte frågan om etanolet i sig. Uten vad som händer med "bilen" (motor & tillhörande bräsnslesystem m.m. när man tankar bränslet E85 i "bilen"

jo bilen kan under flertalet förhålanden gå för magert då bränslesystemet inte kan leverera dom mängder bränsle som behövs.

i övrigt så är jag inte tilräckligt insatt för att kuna förklara varfr alla dom ditaljer som är ändrade verkligen är endrade, men en sak är säker o det är att biltilverkarna har gjort måna! jag menar Många & långvariga tester (altså mer en att bara köra en 940 på bränslet)

----------------------------------

jag vet inte hur jag ska formulera mig, man jag har nu skrivit samma sak flera gånge, men på olika sätt, här är en varient till.

ni påviasar sto okunskap när ni tror att bilindusrtins nybils är deras stora inkomst källa. det är ju just genom att hålla igång gammla bilar man kan tjäna stora pengar.

& när det gäller att köpa ny bil så är konkuransen mellan de olika bilteilvarkarna o inte mellan ny bila eller köpa en konverterings satts

JA! DU HAR RÄTT!
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
CarMan skrev:som ni ser så kan inte BSR dementera det biltilverkarna komitfram till. troligtvis för att dom inte kan göra lika avanserade tester som biltilverkarna kan.

det står klart o tydligt at dom TROD & att det TYCKS, inger raka besked alltså

& så att visa upp en bil & sen säga att alla bilar klarar samma sak är ju en amatör mässig jämförelse!
Ja du......?????!!!!! Är inte ett forskningssamarbete mellan BSR och Växjö Universitet seriöst?? Undrar jag vem som är ute och cyklar. Jag ger mej fan på att de i alla fall har mer på fötterna än vad du har CarMan.

Vet inte jag men BSR är i alla fall, i min värld, den seriösaste trimfirma vi har i detta landet (alla är säkert inte nöjd med deras produkter) och att kalla dem oseriösa........tja....Volvo är lika oseriösa de i så fall.....

//David
Användarvisningsbild
av CarMan
Nybbe_gefle skrev:

det står klart o tydligt at dom TROD & att det TYCKS, inger raka besked alltså

& så att visa upp en bil & sen säga att alla bilar klarar samma sak är ju en amatör mässig jämförelse!
Ja du......?????!!!!! Är inte ett forskningssamarbete mellan BSR och Växjö Universitet seriöst?? Undrar jag vem som är ute och cyklar. Jag ger mej fan på att de i alla fall har mer på fötterna än vad du har CarMan.

Vet inte jag men BSR är i alla fall, i min värld, den seriösaste trimfirma vi har i detta landet (alla är säkert inte nöjd med deras produkter) och att kalla dem oseriösa........tja....Volvo är lika oseriösa de i så fall.....

//David
hur stora resurser har BSR jämfört med FORD konsörnen?
hur många bilar/år modifierar BSR
hur många bilar/år bygger ford konsörnen.

hade vi ett stapaldiagrem så skulle inte BSR:s stapel en synnas :lol:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 21
Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]