Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av veeseventy
Jeg har hatt bilen min i en måneds tid nå, og er hittil ikke imponert over dieselforbruket. I konstantfart 70-80kmt uten motvind, svinger eller bakker kan jeg komme ned i ca 0,5l/mil (på instrumentet), men med en gang det blir litt mer virkelighetsnær kjøring øker forbruket nokså radikalt. Jeg bor et sted med mye bakker, men i teorien bør jo dette nesten gå opp i opp da alle "anstrengende" oppoverbakker avløses av tilsvarende nedoverbakke med tilnærmet "nullforbruk".
Jeg kjører en blanding av 2-3 småturer på ca 1,5 mil og en lengre tur på ca 4 mil på en gjennomsnittsdag, og da ligger snittforbruket (på instrumentet) på ca 0,9-1,0l/mil - altså nokså nøyaktig det dobbelte av hva Volvo´s egne oppgitte tall sier. :???:
Jeg har ikke spesielt tung gassfot, men kjører heller ikke i ekstrem sparemodus. Gjennomsnittslasten er to voksne og en halv tank diesel. Bilen har nå gått ca 3000km.
Jeg håper forbruket synker noe etterhvert, men har ikke store forventninger da moderne motorer vel har produksjonstoleranser som skal være nær perfekte fra første kjøretur... :|
Bild
Bild
Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen, eneste problemene hittil har vært litt knirking og "kvitring" i interiørdetaljer eller chassis, varmer som ikke starter når den programmeres fra Volvo On Call og ett skittent (men nesten usynlig) fingermerke på a-stolpen. (og at VOC-appen i min htc/android mangler knappen for "tut og blink", men det klarer jeg nok å leve med... :lol: )
av mattish
Herrejösses! Så där ser det inte ens ut när jag har husvagnen kopplad efter.. Då står den på ~8l/100km.
Men det måste vara rätt mkt stadskörning? 27 mil på 9h44min..

Min medelförbrukning ser du nedan. Tryck på den så ser du varje tank. Och visst, snål är den inte. Men det är väl bara till att gilla läget i 3½ år till. Är också väldigt nöjd med min bil förutom förbrukningen och ibland motorstyrkan.

Har du kollat vid tankning så att datorn stämmer överhuvudtaget?
Senast redigerad av 3 mattish, redigerad totalt 0 gång.
av Gourmand
Vilken typ av automatlåda är D2-motorn kopplad till ?
Jag har ju D2-motorn i min V50 och den har snittat 0,51/mil sen jag köpte den, men då är det manuell låda och en lättare bil en V70. Det låter iaf som en rejälv överförbrukning på signaturen veseventy´s V70. Jag har kört med min D2:a i Norge och faktum är att de ständiga uppförsbackarna åtföljs av nedförsbackar, där förbrukningen blir nära 0 med motorbroms. Jag märkte inte någon anmärkningvärt högre förbrukning vid Norgeresan.
Det er en MY13, så det er Powershift-kassen. Jeg kjørte en 2008 S40 Drive med manuelt gir tidligere, også denne brukte litt mer enn oppgitt, men ikke nær det dobbelte! :roll: -Misforstå meg rett; jeg synes forbruket er "akseptabelt", men bare ikke spesielt imponerende for en 1,6liter sparediesel i 2013.. -Hvis den hadde hatt 300hk hadde det vært noe annet :wink: ...
Nu är det ju en fyrhjulsdriven XC70 med D5 och Geartronic automatlåda, men min bil ger liknande värden - fram till dess att jag kopplade av husvagnen...

Bild
apersson850 skrev:Nu är det ju en fyrhjulsdriven XC70 med D5 och Geartronic automatlåda, men min bil ger liknande värden - fram till dess att jag kopplade av husvagnen...
:-DD :wink: -Yup!, -og det er med 100hk mer enn meg 8)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
veeseventy skrev:-Hvis den hadde hatt 300hk hadde det vært noe annet :wink: ...
Jag har själv just brassat runt i USA med en Mustang med bensinare på över 300 hk och automatlåda, totalt landade det på 0,73 l/m. Skumt sen då när man kommer hem och kör snåldiesel som drar mer ?:-/

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=86333
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Elvinge hade jag redan på VW Corrado f&oum[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11