Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
Polestar ändrar inte förbrukningen vid körning "inom" EU-cykeln. Mao, kör du riktigt lungt är det ingen skillnad, men så fort du utnyttjar effekten går det åt mer bränsle.

Autotech och andra har nog större chans att faktiskt sänka förbrukningen vid lung körning då de optimerar (läs tullar på säkerhetsmarginalerna) hårdare och framför allt över hela registret.
Användarvisningsbild
av akterspegel
jag tyckte att förbrukningen sänktes efter att jag var hos autotech, snålkör man så går det att sänka förbrukningen märkbart samtidigt som det nästan inte finns någon övre gräns på hur mycket den kan dra när man använder effekten mycket..
Men jag har inte gjort några vetenskapliga tester, allt är subjektivt..
av Kulle
Min förbrukning har minskat 6-7% vid körning i jämn fart, vid aggresiv körning drar den givetvis mer=) Vet dock inte hur mjukvaran som Ecotuning använder skiljer sig från Polestar och Autotech.
av jpennerb
akterspegel skrev:det nästan inte finns någon övre gräns på hur mycket den kan dra när man använder effekten mycket...
Själv är jag väldigt skeptisk till dessa "ekonomitrim" och tycker att det bättre att det är åt andra hållet att motorn drar mer bränsle. Så att det inte finns någon gräns för hur mycket den drar när man använder effekten är bara positivt! 8) :-)-)
av perhall
MIn förbrukning steg några procent, trots BF98 istf BF95, och motorn började rycka och ha sig, vilket inte blev bättre vid uppgradering så jag åkte tillbaka till Volvo och fick originalmjukvaran, bilen blev slö men förbrukningen sjönk och ryckandet upphörde... flera andra har likannde erfarenhter här på forumet, dock ej med Polestar som alla verkar nöjda med (där handlar diskussionen eg. bara om huruvida bilen blev marginellt eller mycket piggare...).//PH
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]