Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Henpe
Hej, jag tänkte montera volym/radioknappar på min gamla S80. Själva knapparna finns ju på div. skrotar men blev lite fundersam på kabelstumpen som ska till... När jag skulle beställa kabeln hos Volvohandeln här i stan så fanns det flera olika för S80, t.ex en för -99 och en annan för 00-06.

Jag trodde i min enfald att jag kunde köpa knappar från t.ex en V70 och beställa en standardkabel hos Volvo... Att det skiljer på dom med och utan telefon fattar man ju men att det ska finnas så många varianter ??:-/

Så frågan lyder, har någon satt i knappar från en annan årsmodell/modell i sin S80-99? Vore intressant att veta :)
av Henpe
Guiden som wissel länkar till är ju guld, hade tänkt att använda mig av den :)

Vad gäller knapparna till min bil så är dom utgångna hos Volvo... Blir till att hitta rätt färg & årsmodell på skroten, inte helt lätt tyvärr. Tror inte längre själv att det går att frångå från rätt årsmodell och utförande på knapparna o kabeln, dumt att chansa...
Användarvisningsbild
av wissel
Kolla just nu på SÄLJES i detta forum..... :D

Måste alltid nolla felkoderne annars vet int[…]

Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]