Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TobbeL
ziaal243 skrev:Vad menas med nära släkt? Jag har en vän som jobbar på bilia, funkar det?
Om din vän på Bilia även är din pappa eller syster så ja, då kan det nog fungera.
Användarvisningsbild
av Maximilian
Bilarna är SLUT.

50 var reserverade, därefter fick Bilia en ytterligare batch om 50. Till idag är det totalt 128 st sålda. Volvo stoppade försäljningen
direkt idag då dom går in med så pass mycket stöd så det blir för dyrt för dom med flera.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Bli för dyrt för Volvo? Dom måste ju ändå gå plus på de bilarna ändå. :)
av Linqid
simonhalmstad skrev:Bli för dyrt för Volvo? Dom måste ju ändå gå plus på de bilarna ändå. :)
Vinst gör man säkert, men frågan är hur många kronor det blir per bil. Som vinstdrivande företag vill man gärna ha en hög FPAT (Försäljning per arbetad timme) och i detta fallet kanske man såg ett bra sätt att snabbt få ut lite rullande reklampelare "gratis". Därav det begränsade antalet, om man får gissa lite...
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Med några fler sådana kampanjer med väldigt begränsad utrustning till bra kampanj-pris hade ju satt sprätt på försäljningen tror jag :)
Användarvisningsbild
av betterlead
MartinS skrev:Jag tror inte det finns några hakar. Bilia tar risken för att dom är så säkra på andrahandsvärdet. Det var nog lite av en test skulle jag tro, eftersom det fanns så pass få bilar och man tog bort erbjudandet efter en stund.

Men du kan kanske göra det än mer förmånligt om du tar chansningen själv, men det bygger ju på att man får samma förmånliga pris som räknades fram, bra rabatter.

Du betalar ju ändå 48 papp medan skillnaden mellan inköpspris och restvärde bara är 31.

/Martin
Nja, jag tror att du tänker fel. Restvärdet garanterar Bilia mig. Jag kan varken göra en vinst eller förlust. Om sedan bilen är värd 140 000 om två år, vilket inte är helt otroligt, och jag vill köpa den och Bilia vill sälja till mig, då är det ju marknadspriset som gäller, inte det uppdiktade restvärdet.
Jag menar, om det finns andra liknande bilar ute på marknaden och jag absolut vill ha en, då måste jag inte köpa just denna samma bil, när det finns andra liknande som kostar mycket mindre. Att jag då kanske vill, är en helt annan sak.

För övrigt. Bilarna är inga lagerbilar. Den vi beställt, byggs först kring V51. Jag kan tänka mig att de få valmöjligheterna av utrustning på dessa bilar, som skulle vara 50 först och blev över hundra, begränsats för att få en smidigare produktion under en vecka eller så.

Som någon tidigare skrivit, det handlar om att få ut många bilar, som gör PR för modellen. Bilförsäljningen går ju trögt som attan just nu.
Men allt är bara spekulationer, antar jag. Från min sida i varje fall.
Användarvisningsbild
av MartinS
betterlead skrev:
MartinS skrev:Jag tror inte det finns några hakar. Bilia tar risken för att dom är så säkra på andrahandsvärdet. Det var nog lite av en test skulle jag tro, eftersom det fanns så pass få bilar och man tog bort erbjudandet efter en stund.

Men du kan kanske göra det än mer förmånligt om du tar chansningen själv, men det bygger ju på att man får samma förmånliga pris som räknades fram, bra rabatter.

Du betalar ju ändå 48 papp medan skillnaden mellan inköpspris och restvärde bara är 31.

/Martin
Nja, jag tror att du tänker fel. Restvärdet garanterar Bilia mig. Jag kan varken göra en vinst eller förlust.
Jag menade att du kan chansa och finansiera själv istället för att leasa.

För övrigt får du inte göra ränteavdrag för leasingkostnad.

/Martin
Användarvisningsbild
av ziaal243
Jag ringde en bilia försäljare, de hade erbjudandet under den helgen och var begränsad till 150 bilar, de tog slut snabbt sa han. Stämmer säkert att de begränsades ner till 128 för det var för billigt. Synd jag hade slagit till om jag hade vetat det
Användarvisningsbild
av betterlead
MartinS skrev:
betterlead skrev:

/Martin
Nja, jag tror att du tänker fel. Restvärdet garanterar Bilia mig. Jag kan varken göra en vinst eller förlust.
Jag menade att du kan chansa och finansiera själv istället för att leasa.

För övrigt får du inte göra ränteavdrag för leasingkostnad.

/Martin
Jag förstår. Lugna puckar. Men visst är det en underlig grej de gjort. Restvärdet är naturligtvis beräkna på detta vis, just för att få ned månadskostnaden - sen kan de väl på fullaste allvar inte tro att någon ska köpa ut bilen till ett rejäl överpris?
Det hela måste vara en PR-grej.

Mercedes kör privatleasingkampanj på nya A180 - 3995 kr/månad i två år! En smärre prisskillnad... och fanken vet om inte Vovon är en mycket bätttre bil? Liiite mindre, men kvalitetsmässigt och innovationsmässigt?
Användarvisningsbild
av Guligan
Som sagt, detta var ett riktigt bra erbjudande. Det kommer säkert tillbaka, men då står det nog inte 1.990 kr på prislappen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Carplay trådlöst?

En dum fråga. Men nån smart kan sä[…]

V90 Meka själv

Hej Jag funderar på att köpa en V90, […]

Hej! Jag köpte mig en volvo s80 D5 från[…]

Framvagnsbalk Volvo 240