MartinS skrev:Jag tror inte det finns några hakar. Bilia tar risken för att dom är så säkra på andrahandsvärdet. Det var nog lite av en test skulle jag tro, eftersom det fanns så pass få bilar och man tog bort erbjudandet efter en stund.
Men du kan kanske göra det än mer förmånligt om du tar chansningen själv, men det bygger ju på att man får samma förmånliga pris som räknades fram, bra rabatter.
Du betalar ju ändå 48 papp medan skillnaden mellan inköpspris och restvärde bara är 31.
/Martin
Nja, jag tror att du tänker fel. Restvärdet garanterar Bilia mig. Jag kan varken göra en vinst eller förlust. Om sedan bilen är värd 140 000 om två år, vilket inte är helt otroligt, och jag vill köpa den och Bilia vill sälja till mig, då är det ju marknadspriset som gäller, inte det uppdiktade restvärdet.
Jag menar, om det finns andra liknande bilar ute på marknaden och jag absolut vill ha en, då måste jag inte köpa just denna samma bil, när det finns andra liknande som kostar mycket mindre. Att jag då kanske vill, är en helt annan sak.
För övrigt. Bilarna är inga lagerbilar. Den vi beställt, byggs först kring V51. Jag kan tänka mig att de få valmöjligheterna av utrustning på dessa bilar, som skulle vara 50 först och blev över hundra, begränsats för att få en smidigare produktion under en vecka eller så.
Som någon tidigare skrivit, det handlar om att få ut många bilar, som gör PR för modellen. Bilförsäljningen går ju trögt som attan just nu.
Men allt är bara spekulationer, antar jag. Från min sida i varje fall.
Drömbil: Aston Martin DB9 V12 Vanquish. I garaget skulle även en Jaguar E-Type få plats. Körde fr o m 31/5 -18 -- 12/6 -20 en Volvo XC60 T8 Bursting Blue - MY19. Min senaste Volvo var en V70 MY12 R-des 2,5FT. Min första var en Amazon 123 GT MY1967. Rattar en Audi e-tron nu.