Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av sicnarf
Skit i mätaren. Det finns nästan ingen 740 med fungerande tank mätare. Så du är inte ensam om trasig tankmätare som är vanligt fel på 740. Men du måste ändå veta hur mycket bensin du har i tanken eller hur? Om du vet att den inte är full så fyll upp den full tank. Och starta bilen sen. Gör detta och testa. Jag tror du har en trasig pump som ensam inte orkar suga upp bensinen om tanken är halvfull. Är den full däremot så orkar den andra fungerande suga upp bensinen och då funkar bilen tills bensin nivån går under halva
av pinewood
men det är ju det reläet på bilden som är vid stereon o säkringarna, ok det är inte mycket soppa alls i den, får väll fylla upp tanken till full men om det inte funkar så står man ju där med en 740 med fulltank och många hundralappar fattigare, men ska nog pröva iallafall, hur stor är tanken i 740? 60-70 liter? om vi säger att de är 70 så fyller man kanske i 40 liter? så har man iallfall mer än halv balja
av sicnarf
Ja,gör det. Funkar det inte kan du alltid hur lätt som helst slanga ur den till en annan bil.
av pinewood
jopp blir å skruva nästa helg näre är lov, återkommer då med full tank å hur det har gått,
av pinewood
Båda pumparna funkar å reläet med, tog bort å körde med laddare, sen kolla jag att det kom ström dit, å de gjorde det, vad annat kan det va?
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
pinewood skrev:Båda pumparna funkar å reläet med, tog bort å körde med laddare, sen kolla jag att det kom ström dit, å de gjorde det, vad annat kan det va?
Hoppas du bytt spridarreläet annars föreslår jag att du gör det först som vi påtalat tidigare(!)
av pinewood
Juste när jag skulle ta bort tankarmaturen så kontakten kablarna går in i så satt den självklart fast rostad , men jag la Kabelskor så nu funkar det å pumpen går men skulle velat veta om det finns nå typ av silikon som tål bensin så man kan täta med?
av pinewood
Slog i ca 22l 95 oktan så hosta den till drog nyckeln fram å tillbaka så pumpen skulle dra fram soppa sen hoppa b230f:en igång men gick orent å sen när man gav gas så dog den hjälpte inte om man hade full gas eller gav väldigt långsamt, vad kan det vara?
Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]

Hej Kan någon rekommendera en verkstadshand[…]