Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av pergen
Hejsan
Jag har råkat göra en app, för Android, som visar och meddelar status för byggandet av din Volvo. Jag blev så trött av att sitta och fåntrycka på F5-knappen hela dagarna... Eller rättare sagt, min kollega blev trött och skrev grunden till denna app, tack SAAB-David!
Det är en simpel widget som läser av Min Volvo sidan och presenterar den i widgeten.
Efter att man installerat programmet från Google Play, så lägger man den 2x2stora widgeten på en plats på en av skärmarna. Då kommer en inloggningsruta upp där man anger användarnamn och lösenord.
En feature (a.k.a. bugg) är att om man anger fel användarnamn eller lösenord så måste man ta bort widget från skärmen och sedan lägga tillbaks widgeten. Att det är fel lösenord/användarnamn kommer att stå längs ner i widgeten.
Om det inte går att hämta information från Min Volvo, så meddelas det med nätverksfel.

Det finns även notifikationer om status eller leveransvecka ändras.
Widgeten hämtar oxå bilden på bilen från sidan, om den inte finns, typ i steg 1, så visas en Volvo-logga med "Din" skrivet på.

Observera att denna app är endast testad på just min bil, som är i steg 8, så det var lite brådis att få klar appen innan jag förlorade produktionsstegen....

Hälsningar
Pergen
Länk till appen: https://play.google.com/store/apps/deta ... rch_result
av pergen
Turku skrev:snyft den har aldrig lyckats ansluta =(

har dubbelkollat user/pwd 3ggr
Får du inloggningsfel eller anslutningsfel?
OM du får inloggningsfel, kolla så att du inte har stor bokstav per automatik. Jag har SkideIT-tangentbord och den försöker alltid att det ska vara stor bokstav :x
Hade problem under utvecklingen med inloggningen, minvolvo-sidan är inte den stabilaste tjänsten på nätet...
Och då blir man förvirrad och testar på den riktiga sidan som kan fungera.
av Turku
Anslutningsfel blir det, men det är lugnt, var mest som en kul grej om det funkat :)

Bilen hoppade glatt till steg2 just så jag ska inte klaga! :)
Värme i kupén laddhybrid

Det är en T8 -22 med elvärmare

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]