Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ast skrev:Jag har en v70 -04 som också tar in en del vatten där.
Men det har väl inte att göra med listen till fönstret att göra.? Det sitter väl en list mellan dörrens plåt och karossen som dränerar neråt ur 2 hål. Vet inte heller vart mitt kommer ifrån men det måste ta sig in i listen uppifrån någonstans.
Jag började med att spola vatten på dörren tills jag såg att vatten kom in på tröskeln, då kunde jag se att vattnet sakta droppade ut från låskistan och rann ned på tröskeln. Därifrån tog jag mig vidare.
av ast
Ok ah jag har inte lagt ner någon större energi på att spåra vattnet direkt. De jag har sett kommer ur min list. Kan nästan krama ur den som en tub i nere kant vid hålen o pressa ur vatten.
ast skrev:Ok ah jag har inte lagt ner någon större energi på att spåra vattnet direkt. De jag har sett kommer ur min list. Kan nästan krama ur den som en tub i nere kant vid hålen o pressa ur vatten.
Låter exakt som för mig, vattnet som går att pressa ur tätningen har runnit in från tröskelutrymmet. Det många gör att göra extra hål i denna gummitätning så försvinner vattnet ut. Det löser dock inte orginalproblemet som är att det kommer in alldeles för mycket vatten i dörren. Det är bara låskistan som utgör vägen in i mellanrummet mellan dörr och kaross.
Har fått någon enstaka droppe på mig när jag kört xc60:n när det regnar mycket typ vid listen/taket vid vänster sidoruta där fram, har dock inte pratat med volvo.
av ast
De är sant det är nog inte samma vatten. Dörren & listen . Det kan inte vara yttre skraplisten då? Nu när jag tänker på det så är min list sämre på vänster sidan än höger och där är det också mera vatten. Har lite rinn på bakdörren dock aldrig sp det rinner bara intorkat rinn från hålen i dörren. Sitter 2 hål längst ner i plåtpressningen.
Det är den yttre skraplisten som jag har bytt, och det är konstruktionen av denna som är problemet. De två dräneringshålen längst ned på dörren är just till för att få bort vatten som kommer in. Problemet är när det rinner ut genom låskistan, då hamnar det istället på tröskeln.
ast skrev:Jag har en v70 -04 som också tar in en del vatten där.
Men det har väl inte att göra med listen till fönstret att göra.? Det sitter väl en list mellan dörrens plåt och karossen som dränerar neråt ur 2 hål. Vet inte heller vart mitt kommer ifrån men det måste ta sig in i listen uppifrån någonstans.
På min V70-06 kommer vattnet in högst upp i högra hörnet.Det sitter en gummilist där och det är ett hål så vattnet rinner på insidan på stolpen
och rinner ut där rutan möter innertaket märkte det när jag tvättade i automat.
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]