Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av roadside
#690723
Jag tycker bil/verkstadbranchen är är ett skämt då man kommer till bemötande och kvalitet. Finns mycket att göra där. Har dåliga erfarenheter av både små och stora verkstäder.
Bara slarv och åter slarv. Sen gillar jag inte alls det här med att man på Volvo ,ursäkta uttrycket, träffar dönickarna som skruvar,personligen på verkstadsgolvet. Känner mig inte alls bekväm med det. Får känslan att man mest är ivägen. Och uttrycket " det har vi aldrig varit med om tidigare" är mer regel än undantag man får höra vid ev. fel. Det finns ju mer kunskap på det här forumet. Bättre att koppla upp sig på det här forumet istället för vida...

Ok, nu är jag gnällig, men är rätt less på attityden i branchen.
Användarvisningsbild
av gooose
#690752
roadside skrev:Jag tycker bil/verkstadbranchen är är ett skämt då man kommer till bemötande och kvalitet. Finns mycket att göra där. Har dåliga erfarenheter av både små och stora verkstäder.
Bara slarv och åter slarv. Sen gillar jag inte alls det här med att man på Volvo ,ursäkta uttrycket, träffar dönickarna som skruvar,personligen på verkstadsgolvet. Känner mig inte alls bekväm med det. Får känslan att man mest är ivägen. Och uttrycket " det har vi aldrig varit med om tidigare" är mer regel än undantag man får höra vid ev. fel. Det finns ju mer kunskap på det här forumet. Bättre att koppla upp sig på det här forumet istället för vida...

Ok, nu är jag gnällig, men är rätt less på attityden i branchen.
Om du känner dig obekväm med att lämna bilen till en personlig service tekniker även kallat PST, Dönick,mm.mm kärt barn har många namn

Så är det väl inte svårare än att du vänder dig till en verkstad som har gammal hederlig kundmottagning där du får lämna din kärra till kundmottagaren inget ovanligt med detta alla är inte bekväma i situationen av att träffa/lämna bilen direkt till den som skall skruva med den
Huvud saken är väl att du skall känna dig nöjd med Din verkstad och att det du anmärkt på skall vara åtg


//Gooose
av MrMupp
#690770
Vad tror ni om Bilia Haga Norra som serviceverkstad istället? Erfarenheter?
Den lilla kontakt jag haft med deras kundmottagning, framstår de som att de kan mer om Volvo än Upplandsmotors dito.
Användarvisningsbild
av MartinS
#690854
MrMupp skrev:Vad tror ni om Bilia Haga Norra som serviceverkstad istället? Erfarenheter?
Den lilla kontakt jag haft med deras kundmottagning, framstår de som att de kan mer om Volvo än Upplandsmotors dito.
Sveriges dyraste Volvoverkstad och mig veterligen ger de inget mervärde för det. Om man inte känner till en speciellt bra meck så är det nog att föredra med en lite mindre firma!?
Brorsan brukar köra ut till vallentuna och lämna sin bil där, han tycker dom funkar bra och har hyfsade priser.

/Martin
av 94093a
#690878
MartinS skrev:
MrMupp skrev:Vad tror ni om Bilia Haga Norra som serviceverkstad istället? Erfarenheter?
Den lilla kontakt jag haft med deras kundmottagning, framstår de som att de kan mer om Volvo än Upplandsmotors dito.
Sveriges dyraste Volvoverkstad och mig veterligen ger de inget mervärde för det. Om man inte känner till en speciellt bra meck så är det nog att föredra med en lite mindre firma!?
Brorsan brukar köra ut till vallentuna och lämna sin bil där, han tycker dom funkar bra och har hyfsade priser.

/Martin
vi har servat våra bilar på haga i över 10 år och vi har haft ett fel på ett kamremsbyte men i övrigt så har det alltid funkat bra.
men de är kanse mer nograna på personalens bilar?
men om du byter däck där så efter dra bultarna, har hänt flera gånger att våra hjul på våra tjänstebilar har vari på väg att tappa hjulen :???:
Användarvisningsbild
av C.W.
#690909
Upplands Motor (Akalla)..Nej tack....
Flera gånger kommit för att hämta bilen där felet kvarstod.
Hur kul är det?
Bokningar som 'kommit bort', ibland lång väntetid i kundmottagning, där det snackas med kolleger isf med kund... :roll:
Nja, känns som lite uppgiven stämning där. :(
av Gourmand
#691078
Finns bara en regel - lämna aldrig bilen till de där bilhangarerna. Liten privat verkstad som är märkesspecialiserad på ett eller ett par märken och där bilmeken och verkstadsägaren är samma person är det enda rätta ! Dessutom ska det vara en verkstad som funnits i branschen en längre tid. Begreppet "personlig servicetekniker" är ett sätt att med språket lura okunniga bilägare att uppleva trygghet. Allt det där får du per automatik på den lilla, privata verkstaden.
av MrMupp
#691171
Jag kommer testa Hammarbyanläggningen istället för backjobbet från Akalla. De lät ganska ok på luren. Gamla Kindwalls, har väl alltid varit bra?
av D2-
#691824
Hej, här skriver verkstadschefen på Upplands Motor i Akalla, Magnus Annersten. Jag har fått låna kontot av en kompis, tack för det!



Har sett att vi har fått både ris och ros i den här tråden – tack för era synpunkter, vi lyssnar på det ni säger. Vi jobbar för att ta hand om de kunder som kommer till oss på ett bra sätt – bra service för både dig och din bil är vår grundidé. När vi öppnade i Akalla 2007 hade vi inte en enda kund – 2011 hade vi över 40.000 verkstadsbesök. Det är klart att vi har missat många gånger på vägen, och det är bra att vi får höra om det. Vi blir glada och styrkta när vi får beröm, och vi är tacksamma mot dem som tar sig tid att berätta vad vi inte gjort bra, så att vi får en chans att göra bättre nästa gång.

En kommentar från MrMupp känns viktig att svara på. Så här skrev du:

”Ett tydligt tecken på att allt inte står rätt till på Upplands Motor Akalla är att bilmekarna springer och hämtar kaffe i kundkafeterian ideligen. Den ligger mitt i bilhallen, så varför de tar trappen upp dit i skitiga mekställ mitt bland alla kontorsnissar är märkligt.”

En av effekterna med att öppna upp verkstaden för kunder på det sätt vi har gjort, är att gränserna mellan ”kundområde” och ”personalområde” har försvunnit. Kunderna är välkomna överallt, och all personal likaså. Vi har bara en kafeteria i Akalla, och den är till för alla, samma sak med lunchrestaurangen. Alla i verkstaden får rena arbetskläder varje morgon, trevligt för både mekar och kunder såklart. Så från min synvinkel är det ett tecken på att det står till precis som vi har tänkt, rätt eller fel kan man tycka olika om.

MrMupp, jag hoppas att du ger oss chansen i Hammarby Sjöstad, och att vi då gör vårt jobb så att du blir riktigt nöjd. Varmt välkommen dit, och varmt välkommen att komma in och säga hej om du har vägarna förbi Akalla – det gäller er allihop!



Hälsningar Magnus Annersten

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]