Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Jag tror inte det finns några hakar. Bilia tar risken för att dom är så säkra på andrahandsvärdet. Det var nog lite av en test skulle jag tro, eftersom det fanns så pass få bilar och man tog bort erbjudandet efter en stund.

Men du kan kanske göra det än mer förmånligt om du tar chansningen själv, men det bygger ju på att man får samma förmånliga pris som räknades fram, bra rabatter.

Du betalar ju ändå 48 papp medan skillnaden mellan inköpspris och restvärde bara är 31.

/Martin
av sweborn
DinBil prånglar gärna ut restlager via konsumentleasing till bra priser istället för att sänka nybilsmarknaden. Med tanke på att jag får brev från Volvo/Polestar om att köpa Polestartrim till min bil varje vecka (!) känns Volvo desperata att generera kassaflöden. Det här är ett diskret sätt att göra det på.
låter lite som osålda lagerbilar dom kör ut för att bli av med dom, med tanke på att det är kinetic och t3an, men är ju ändå en ny bil du får isåfall . hoppas inte det är nånn skit i avtalet bara efter 2 år.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Finns annonsen kvar?
Användarvisningsbild
av Guligan
crumpets skrev:Baspris för T3 är 215000. Restvärde efter 24mån brukar vara 60%. 2000 i månaden är 48 000, medan värdeminskningen är på 86000. Det förutsätter en kontantinsats på ca 20%. De kommer definitivt inte att leasa ut bilarna till förlust tyvärr.
Det är V40 T3 Kinetic som är den aktuella varianten. För ovanlighetens skull så tror jag att denna privatleasing kan vara en bra affär för kunden.
1.990 kr/månad inkl moms är hyran. Det är samma månadshyra som Bilia marknadsför Renault Clio för.
Användarvisningsbild
av TobbeL
simonhalmstad skrev:Finns annonsen kvar?
Erbjudandet med personalleasing för volvoanställda m. nära släkt gäller t.o.m. sista december, vad som gäller för övriga privatpersoner vet jag inte.
Användarvisningsbild
av ziaal243
Vad menas med nära släkt? Jag har en vän som jobbar på bilia, funkar det?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Börja med en sån https://www.amazon.se/[…]

Carplay trådlöst?

En dum fråga. Men nån smart kan sä[…]

V90 Meka själv

Hej Jag funderar på att köpa en V90, […]

Framvagnsbalk Volvo 240