Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pinewood
Joo men svårt när man har cirka 5mil till närmaste skrot och har ite fått körkortet ännu å känner nästan ingen här som kan köra mIg dit, men om relät är sönder så borde det iallfall gå att köra med ström på pumpen under förar Sätet så bör den ju gå igång om det äre som är fel känns det som
av sicnarf
Det är svårt att se om du har en kallödning (kontakten har släppt) . Du kan gå över punkterna med en lödpenna för att vara säker. Ibland så ser dem riktiga ut men kan vara dåliga. Men du säger att den gick igång på startgas. Det betyder att du har bränsleproblem. Fungerar din bränslepump? Har du en pump i tanken bara eller har du en under bilen med precis bredvid bensin filtret under bilen? Har du 2 pumpar så fyll tanken med lite mera bensin och testa för en av dem kan vara lite dålig.Har du 1 pump bara så se om du hör nåt surrande i den öppna tankluckan när nyckeln vrids av en polare? Om pumpen är ok så får du byta bränslerelä som finns i relä boxen bakom askfatet vid radion.
av pinewood
joo bränsleproblem är det , har 2 pumpar sägs det, det är ju en insprutare, har inte mätt om det kommer framström, men jag slog i 5 liter på den lokala macken å körde ett tag sen dog den då slog jag i 3-4 liter, kommer ej fram bensin till btr slangen
av sicnarf
Om du har 2 pumpar och en av dem är (hjälppumpen) kass så kan den sluta gå vid halv tank eller mindre. Fyll upp till full tank på nåt sätt och testa. Om den startar och går men dör sen när det blir halv tank igen så är det en trasig pump du har.
av pinewood
Tankmätaren funkar inte heller eller ibland när man drar på tändningen gården upp till halv tank men sen till tomtank igen, tänkte för mätaren har väll med armaturen att göra? Tänker inte repa Tankmätaren tänkte bara om det kan vara nå med det,

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]