Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då jag köpte V70'n direkt när de kom ut så gick den inte få med sänkningssats orginal.
Jag beställde då hos SAM Steffansson och valde då HEICO's sänkningsats som sänkte ca 30-35 mm.
Ger lagom stuk så att den ser ganska jämnsänkt fram och bak (med lite lägre höjd fram).
Vet att de då sa att H & R gav ett stuk så att bilen såg baktung ut vilket är hemskt i mitt tycke och därför valde den lite
dyrare HEICO satsen. Har varit helnöjd med den :-)
GUSTAFZZON skrev:Då jag köpte V70'n direkt när de kom ut så gick den inte få med sänkningssats orginal.
Jag beställde då hos SAM Steffansson och valde då HEICO's sänkningsats som sänkte ca 30-35 mm.
Ger lagom stuk så att den ser ganska jämnsänkt fram och bak (med lite lägre höjd fram).
Vet att de då sa att H & R gav ett stuk så att bilen såg baktung ut vilket är hemskt i mitt tycke och därför valde den lite
dyrare HEICO satsen. Har varit helnöjd med den :-)
Vad kostar HEICO satsen då?

SAM är ju inte direkt billiga på något!
av JRA
Hej! Ja nog tycker jag att en"moderat"sänkning kanske 30mm blir ganska snyggt iaf om man har 18" och uppåt på hjulen. Om det bara inte vore så svårt att sänka med orginal nivåreglering... Visst är det så att det inte går att bara byta stötdämpare rakt av näe man har org.nivåreglering?
Stoppar du på det där kitet så måste ju också nivåregleringen försvinna.
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]