Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perdanne
Bilen vägrar kanske starta om den inte får nån singnal från den att den är hel.
av perdanne
wissel skrev:
perdanne skrev:
wissel skrev:Kolla lite på sökfunktionen.....
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... sc&start=0
Tack har provat den :) Men bil startar inte ens och den e rengjord så den e kanske helt paj. :)
Men men men, det går ju faktiskt att köra bilarna utan LMM, det är något annat fel. Gör en riktig Felkodsavläsning
innan du börjar köpa grejjer för flera tusenlappar.....VIDA o Dice eller Volvofirma som läser på riktigt..... :-O)
Så det räcker inte med biltemas felkodläsare då. Eller den är för dållig kanske. :D
Användarvisningsbild
av knussin
jag har en garmin gps med blåtands adapter som jag kör med och jag fick tidigare i år en felkod som hette p0102 så jag e rätt säker på att de kan funka me en biltema avläsare... dock så undrar jag faktiskt om det är lmm som e trasig.. min bil hade med den felkoden jag skrev inte så stora märkbara fel.. bara att den sa till om det.. och fläkten min gick ett tag efter jag stängt av bilen.. allså kylarfläkten... ingen som kunde garantera att min lmm var trasig å det kändes inte heller så spännande att beställa en ny för att testa då den kostade 320 € på volvo här på åland.. men fick tag i givaren för typ 100€ av en butik här på åland.. och sen slutade allt nojsande om felkod å såna saker :)
av perdanne
knussin skrev:jag har en garmin gps med blåtands adapter som jag kör med och jag fick tidigare i år en felkod som hette p0102 så jag e rätt säker på att de kan funka me en biltema avläsare... dock så undrar jag faktiskt om det är lmm som e trasig.. min bil hade med den felkoden jag skrev inte så stora märkbara fel.. bara att den sa till om det.. och fläkten min gick ett tag efter jag stängt av bilen.. allså kylarfläkten... ingen som kunde garantera att min lmm var trasig å det kändes inte heller så spännande att beställa en ny för att testa då den kostade 320 € på volvo här på åland.. men fick tag i givaren för typ 100€ av en butik här på åland.. och sen slutade allt nojsande om felkod å såna saker :)
Blir tilll att lämna in bilen tror jag. Måste ju ha bilen tilll jobb o sånt. :)
Användarvisningsbild
av wissel
Ingen Felkodsläsare är dåliga men dom läser olika saker på olika bilmärken. Volvo har sitt VIDA med en DICE och där läses ALLA felkoder av utav alla styrenheter. Biltemas o andra läser endast de felkoder som EU/ USA har tvingat fram dvs. bara Generella Motor/Avgaskoder o inget annat. Det finns en PPC felkodsavläsare som numera inte går att köpa då den inte tillverkas längre och även den läser alla olika styrenheter på Volvobilar från 1999-2007....alla andra läsare funkar ej....men många av oss här på forum har dessa "läsare" som klarar rubbet, det finns säkert någon i Ängelholm också......men ta din kärra till Volvo verkstad och se till att få dina Felkoder utskrivna och sedan frågar du här på forumet om tips o idéer för att gå vidare.
av perdanne
wissel skrev:Ingen Felkodsläsare är dåliga men dom läser olika saker på olika bilmärken. Volvo har sitt VIDA med en DICE och där läses ALLA felkoder av utav alla styrenheter. Biltemas o andra läser endast de felkoder som EU/ USA har tvingat fram dvs. bara Generella Motor/Avgaskoder o inget annat. Det finns en PPC felkodsavläsare som numera inte går att köpa då den inte tillverkas längre och även den läser alla olika styrenheter på Volvobilar från 1999-2007....alla andra läsare funkar ej....men många av oss här på forum har dessa "läsare" som klarar rubbet, det finns säkert någon i Ängelholm också......men ta din kärra till Volvo verkstad och se till att få dina Felkoder utskrivna och sedan frågar du här på forumet om tips o idéer för att gå vidare.
Okej tack för all hjälp så får vi se om det finns nån ängelholmare här som kanske vill hjälpa mig o läsa av. :D
av perdanne
Gott fick igång bilen nu tills sist. Provade o köra längre på tändningen nu och tills sist hostade den igång.
Går fint o köra med den och ingen motorservice kommer upp. :lol: :lol:
Tack till alla som försökt hjälpa mig.
Användarvisningsbild
av reo91
Den behövde förmodligen lite luft :)
Gött att den funkar nu :)
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]