Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Krakus skrev:Jag skulle hugga av händerna!
Mitt är mitt!
Det finns länder där de tillämpar det straffet. Du kanske skulle flytta dit? Sharia-lagar kanske är din grej?

Personligen tycker jag att ett par avhuggna händet är ett väl hårt straff för en stulen cykel. Däremot skulle nog ett antal timmars hård samhällstjänst sitta fint på en sådan småförbrytare.
av Krakus
Saken är att jag hatar tjuvar. Begriper inte ens att man kan ta ngt från en annan person.
av Krakus
vetten skrev:
Nexus skrev:Vetten har du handväska :wink:
Nej inte jag men frun har en.
Och du tycker inte om när din fru bär på denna. Du gör det åt henne? :shock:
Användarvisningsbild
av Vojje
Krakus skrev:Jag skulle hugga av händerna!
Mitt är mitt!
Du kan ta min Lambourghini, du kan få min GTI
Allt det där är bara plåt och läder, och det struntar jag blankt i
Men en sak ska du veta att jag inte tänker ge dig
Jag talar om min största skatt
Det är en vän med träpanel och hjärta
Nej, du tar inte min Mercedes
Mercedes är min bäste vän
Du tar inte min Mercedes
Nej, då kan du hälsa hem :lol:
av *pettson*
Nu gick väl inte tråden ut på vem som kan bära sin kärings saker vid olika tillfällen, eller vem som inte vågar hålla i sin egen plånbok när frugan rycker i den. Det är så bara att en del är herre under sitt eget bord. Andra är skapligt jämnställda med frugan och då fungerar det gnisselfritt ändå.
Tråden gick väl mera ut på ett bra civilkurage när man fått nåt stulet, att vägra acceptera att nån jävel inte kan ditt och mitt helt enkelt..
av Krakus
Om samhället skulle acceptera stölder, vad skulle vi ha kvar av vår mänsklighet? Då hade vi kunnat acceotera våldtäkter och mord? Nej! Jag vägrar.
Jag saknar 60-70 tal. Då kunde man lämna dörren till huset öppen och själv åka till affären och handla. Lämna barnens leksaker, cyklar utanför huset utan lås. Inget försvann.
Idag måste man kolla om underbyxorna är på plats hela tiden. Ett besök på ett köpscentrum och man är naken. Fy... Vi flyttade till en hålla, just för att inte behöva uppleva fanstyget.
Värme i kupén laddhybrid

Det är en T8 -22 med elvärmare

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]