Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av knussin
Hejsan konverterade för ett tag sen till xenon på helljus. Sen läste jag här om lite saker. Så idag har jag kopplat in dubbla relän för varje helljus. Tog styrningen från original belysning till reläna. Men kanske jag skulle jordat ballasten i från chassit oxå ? Vad tror/ vet ni ? Mvh ålänningen :)
Användarvisningsbild
av SRehn
Jag kör med xenon i både hel och halvljus, (konverterat bägge från halogen) och har inte gjort något annat än att koppla in grejerna och bytt nån grej i elcentralen under ratten (för att slippa larm om lampfel) i min -02a, funkar felfritt! varför har du satt dubbla relän för varje lampa? :O något jag missat? :O
Användarvisningsbild
av knussin
SRehn skrev:Jag kör med xenon i både hel och halvljus, (konverterat bägge från halogen) och har inte gjort något annat än att koppla in grejerna och bytt nån grej i elcentralen under ratten (för att slippa larm om lampfel) i min -02a, funkar felfritt! varför har du satt dubbla relän för varje lampa? :O något jag missat? :O
Jag har oxå xenon i halvljus då förra ägaren gjort mkt åt bilen bla. Satt 2007 ans lampor på den. Med xenon original i halvljus. Läste nånstans att helljus reläet sitter nånstans fast lödet. Då det var rätt många som gjort som jag gjort nu. Nyare bilar verkar få massa mysko fel om dom inte kopplat med extra relän
av S.t.r.a.n.D
Har heller aldrig gjort något annat en bara kopplat in via originalkablage på flera olika bilar, som jag skrev i den andra tråden. Visst du kan alltid koppla så du har båge hängslen och livrem med egna kablar och relän men har aldrig varit med om problem så jag skulle inte orka göra det.
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]